​Scandinavian Photo blir officiell reparationspartner för Canons foto- och videoprodukter i Sverige

Sedan den 1 april 2017 är Scandinavian Photo officiell reparationspartner för Canons foto- och videoprodukter i Sverige. Detta innebär att alla foto- och videoprodukter från Canon, oavsett om de är köpta hos Scandinavian Photo eller inte, kan lämnas in för reparation i någon av våra butiker i Sverige utan någon extra kostnad för leverans till Canons officiella reparationscenter (Canon RCC) i Göteborg. När reparationen sedan är klar hämtas produkten upp i samma butik som den lämnades in i.

Syftet med denna satsning är att förenkla för alla som är i behov av reparation av sina foto- och videoprodukter från Canon. Vid inlämning av reparationsorder i någon av våra sex Scandinavian Photo-butiker i Sverige kommer kunden direkt på plats kunna få ett kostnadsförslag för reparationen enligt Canons nya Fastpris-lista om skadan eller önskad åtgärd inte omfattas av garanti.

– Som nordens ledande aktör för foto- och videoutrustning känns det väldigt viktigt att kunna erbjuda våra kunder denna service genom att vara officiell reparationspartner för foto- och videoprodukter från Canon i Sverige. Vi har sedan en lång tid tillbaka ett tätt och framgångsrikt samarbete med Canon som vi ser fram emot att utveckla ännu mer, säger Andreas Bränd, Chief Commercial Officer Scandinavian Photo.

Canon om nya satsningen:
Avancerade och högpresterande foto- och videoprodukter kräver avancerade och högpresterande mät- och kalibreringsutrustningar.

Det är därför extra viktigt att reparation och underhåll av din Canonutrustning utförs där spetskompetensen och de rätta tekniska förutsättningarna finns.

Detta erbjuder vi på vårt egna nordiska regionala kompetenscenter, Canon RCC, i Göteborg. Här säkerställer vi att din reparerade Canonprodukt bibehåller sin höga kvalitet enligt fabriksstandard även efter utförd reparation.

I följande butiker kan Canonprodukter lämnas in för reparation:

Norr Mälarstrand 78

Alsnögatan 11, plan 4