Jim Wallström får ytterligare nytt VD-jobb inom koncernen

Jim Wallström, vd för Berco och STV i Skellefteå, tar nu också över som vd för GMV AB i Örnsköldsvik. Nuvarande vd på GMV AB Thomas Domeij avslutade sitt VD-uppdrag den 15 januari 2017.

Jim Wallström tillträder den 16 januari och kommer även att sitta kvar på sina befintliga uppdrag inom koncernen som VD på transportskåptillverkaren Berco Produktion AB och bandvagnstillverkaren Scandinavian Terrain Vehicles AB i Skellefteå, logistikföretaget Innovative Logistics AB i Umeå och legotillverkaren ÅMV Production AB i Åsele. Hans tid kommer att fördelas mellan de fem bolagen i Skellefteå, Åsele, Umeå och Örnsköldsvik.

GMV AB är en tillverkare av utrustning till vattenkraftsindustrin, övrig industri och kvalificerade renoveringar av komponenter inom cellulosa-, sågverks-, skogs-, gruv-, stål- och vattenkraftsindustrin.

Den 15 november tillträdde Magnus Forsberg som platschef för den löpande verksamheten på GMV AB. Forsberg kommer närmast från en elvaårig tjänst på BAE Systems Hägglunds AB där han arbetat både med inköp och försäljning. Han har tidigare även arbetat för både SEB och Swedbank samt varit inköpsansvarig för Bosch Rexroth Mellansel AB. Forsbergs stora erfarenheter av industri, ledaregenskaper, inköp och försäljning och marknadsföring gör honom till rätt man för platschefstjänsten.

• Industri, tillverkning

STV’s verksamhetsområde innefattar tillverkning av nya bandvagnar, uppgradering av bandvagnar, uthyrning av bandvagnar samt påbyggnader såsom fasta flak, kranar och lastväxlare. STV konstruerar och bygger bandvagnar till alla verksamheter där det finns behov av terränggående fordon. Elkraftindustrin, olja och gas, prospektering, logistik, räddningstjänster är bara några exempel.

Jim Wallström

Presskontakt VD 0910-290701