Pressmeddelande -

50 000 arbetstillfällen ger nya lokaler för Sigtuna kommuns största vårdcentral och läkarmottagning

Sigtuna kommuns största vårdcentral och läkarmottagning, Din Doktor, expanderar genom placering i nya specialanpassade lokaler i den nya mötesarenan, Scandinavian XPO i Arlanda.

Med ett smidigt flöde och fler mottagningsrum i Din Doktors nya lokaler möjliggörs ett bredare utbud av hälso- och sjukvårdstjänster av hög kvalité – samtidigt som vårdcentralen anpassas efter det ökade behov som skapas i och med öppningen av nya mötesarenan Scandinavian XPO i slutet av 2020. Med ett strategiskt läge i ett av de mest expansiva områdena i Sverige, Airport City Stockholm, blir Din Doktors placering en viktig tillgång för flygplatsstaden där man räknar med en dubblering av arbetstillfällen i området till cirka 50 000 arbetstillfällen år 2030.

Vi ser ett ökat behov av läkarvård med det flöde av besökare som skapas under kommande evenemang och konferenser som förläggs i Scandinavian XPO och även för de nya arbetstillfällen som vi skapar med den nya mötesdestinationen. Med Din Doktors placering och utformningen av lokalerna ser vi en stor fördel av ett tätt samarbete med Din Doktor, allt för att kunna bidra till ett hälsosamt möte för våra besökare, berättar Dieter Sand, vd Arlandastad Holding.

Vårdcentralen har som mål att vara hela familjens självklara val av vårdleverantör och lägger stort fokus på tillgänglighet, öppet sju dagar i veckan, oavsett om det sker fysiskt eller digitalt.

Med de nya lokalerna ökar vi tillgängligheten för våra kunder. Genom placeringen på markplan och smidig tillgång till buss och taxi blir det lätt för våra kunder att besöka oss samtidigt som vi kan erbjuda våra tjänster till de nya event- och konferensbesökarna. Vi ser fram emot ett långt samarbete med Scandinavian XPO, där vi kan fortsätta att utvecklas och växa inom alla våra områden, säger Linda Cederström, vd Din Doktor.

Din Doktor öppnar sina nya lokaler i Scandinavian XPO under sommaren 2020 och kommer fortsatt bedriva sin dagliga verksamhet som vanligt fram till öppningen. Utöver vårdcentral bedrivs även Barnhälsovård och Företagshälsovård, där många lokala företag är anslutna.

Scandinavian XPO blir vid öppning nordens närmaste mötesplats på över 40 000 kvm innehållande tre stora evenemangshallar, konferensrum, hotell, restauranger, vårdcentral- och läkarmottagning, ett antal olika aktiviteter och med goda möjligheter till parkering endast fem minuter från Arlandas flygterminaler.

Pressbilder: https://bit.ly/2BHjwux

Presskontakt: