Nu öppnar Scandinavian XPO – Nordens närmaste mötesplats

Scandinavian XPO är Sveriges nya mötesplats, belägen endast fem minuter från Arlanda flygplats. Sveriges nya mötes- och evenemangsarena särskiljer sig genom sin unika placering, urval av faciliteter och flexibilitet som tillsammans gör Scandinavian XPO till Nordens främsta mötesplats. Arenan har inte bara moderna och flexibla lokaler med kapacitet för såväl stora event som små konferenser, inom gångavstånd finns även Quality Hotel Arlanda XPO, aktiviteter och annat som bygger inspirerande möten. Fördelarna är många inte minst avståndet till Uppsala och Stockholm som endast är 20 minuter, samt de 421 hotellrum som finns under samma tak som mässhallarna.

Världen längtar efter att mötas. Nu står vi förberedda när det återigen blir möjligt att ses. Vi har sett till att platsen har de förutsättningar som krävs för hälsosamma mötesupplägg. Vi står redo med möteslokaler och hotell såväl som närodlad mat och spännande aktiviteter. Här finns exempelvis möjlighet till padel, gym, skjutbiograf, testbanor för fordon på asfalt och terräng. Man kan även golfa eller boka in en ölprovning på det lokala bryggeriet. Vi har givetvis även ökat våra redan högt ställda krav för säkra möten. Nordens närmaste mötesplats gör det lätt att hålla avstånd,berättar Dieter Sand vd, Arlandastad Holding.

Redan nu finns det flera pågående projekt och verksamheter i arenan. En digital studio på 2 500 kvm med tre scener är redan igång och även en pop-up padel i en av hallarna.

Trots alla utmaningar med pandemin ser vi en stor efterfrågan på vår typ av arena och de upplevelser vi kan erbjuda. Flexibilitet och med möjligheter till alla typer av möten, stora hallar, mysiga konferensmöjligheter kombinerat med digitala möten under säkra förhållanden samt starka ägare gör att vi känner oss hoppfulla inför hösten 2021. Och vi förstår på mängden bokningar från höst 2021 och in i 2024 att våra kunder har förstått fördelarna med att boka upp sitt evenemang, sin mässa eller konferens hos oss, säger Staffan Littmarck, vd Scandinavian XPO.

Quality Hotel Arlanda XPO som är en del av Scandinavian XPO öppnar samtidigt upp dörrarna till ett nyrenoverat hotell. Med sina 421 hotellrum, moderna konferenslokaler och restaurangen Brasserie X erbjuder arenan en helhetsupplevelse för besökarna.

Jag är oerhört glad över att vi nu äntligen kan öppna dörrarna till Nordens kanske bästa möteshub. Vi smyger igång under våren och räknar med fullt tryck i höst. De ytor vi tillsammans kan erbjuda är oerhört konkurrenskraftiga internationellt sett och jag är övertygad om att vi snabbt kommer att positionera oss och locka stora internationella mässor, kongresser och möten, säger Quality Hotel Arlanda XPO:s VD Jessica Carlde.