Ja i EU- kommisjonen, 250 milloner SEK tildeles Scandinavian Mountains Airport

Pressmeddelande   •   Maj 29, 2017 08:33 CEST

Ja i EU- kommisjonen 250 milloner SEK tildeles Scandinavian Mountains Airport

EU- kommisjonen godkjenner den statlige investeringstøtten til Scandinavian Mountains Airport AB på 250 millioner SEK.

-  Dette er en gledens dag, sier Brett Weihart, VD i Scandinavian Mountains Airport AB. Denne beskjeden har vi jobbet hardt for. Nå kan vi ta neste steg for å åpne den nye flyplassen og opplevelsessenteret med handel, aktiviteter og restauranter 2019, sier Brett Weihart.

Den totale investeringen for etableringen er på ca 1 millard SEK, hvor lokal-regionale private investorer står for mesteparten av investeringen (75 %).

Det lokal-regionale næringslivet har gjennom mange år utviklet reiselivsnæringen og store og små virksomheter har sammen investert i regionen i mange tiår. Nå skyter denne utviklingen videre fart.

For næringslivet i Trysil og hele Scandinavian Mountains-regionen innebærer et ja fra EU-kommisjonen at satsningen på internasjonal vekst kan ta ytterligere store skritt.

-  Dette er en positiv beskjed som vil styrke utviklingen av reiselivet og næringslivet i Trysil, sier ordfører Erik Sletten i Trysil kommune. Realisering av flyplassen, som vil bringe mange nye internasjonale gjester til regionen og til Trysil, vil bidra til flere gjester i sengene, i bakkene, på restaurantene og i butikkene. Det betyr nye arbeidsplasser og en fortsatt positiv utvikling i reiselivet i Trysil og Hedmark. En viktig beslutning som skaper fremtidstro, sier Erik Sletten.

Pressekontakt: Charlotte Skott, Scandinavian Mountains AB, +46 705 66 55 58 charlotte.skott@scandinavianmountains.se

www.scandinavianmountains.se

www.scandinavianmountains.se