Scandinavian Mountains Airport AB stärker organisationen med ny flygplats Vd

Under november månad tillträder Brett Weihart, som Vd för Scandinavian Mountains Airport AB och Christian Ziese, som arbetande styrelseordförande i bolaget.

– I det utvecklingsläge vi befinner oss i just nu med Scandinavian Mountains Airport är det ett absolut måste knyta expertkunskaper kring etablering och drift av flygplats och den internationella flygmarknaden till oss, säger dagens Vd i Scandinavian Mountains Airport AB, Charlotte Skott. Brett och Christian har mångåriga kunskaper, erfarenheter och de nätverk som behövs inför öppning av vår kommersiella flygplats i december 2017, avslutar Charlotte Skott.

Brett Weihart har arbetat inom flygbranschen under de senaste 10 åren i flera ledande positioner, med både stora och mindre flygplatser. Han har en finansiell- och kommersiell bakgrund och erfarenhet från internationell flygmarknad. Christian Ziese har ett förflutet som stridspilot, utbildningschef och flyglärare inom svenska Flygvapnet och de tre senaste åren som flygplatschef vid Ängelholm- Helsingborg Airport.

- Jag har under hösten påbörjat arbetet och dialogerna med ett antal internationella och nationella flygbolag, och de ser besöksregionen Scandinavian Mountains och det stora utbudet av aktiviteter som en mycket intressant destination att flyga på, säger tillträdande Vd Brett Weihart.

Charlotte Skott kommer som tidigare att fortsätta att arbeta i organisationen med övergripande struktur- och utvecklingsfrågor, via Scandinavian Mountains AB. Den nya flygplatsen och handelsområdet, är en av de viktigaste byggstenarna för att utveckla den tunga besöksnäringen i regionen för internationella och nationella målgrupper, via tillgänglighet och ett ökat utbud.

För mer information: www.scandinavianmountains.se

Presskontakt: Charlotte Skott, Scandinavian Mountains AB, +46 705 66 55 58 charlotte.skott@scandinavianmountains.se