Scandinavian Mountains Airport erhåller flygplatskod

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2019 18:43 CEST

Scandinavian Mountains Airport har fått sin officiella IATA kod godkänd och den treställiga koden är nu synlig hos IATA (International Air Transport Association Airport code).

"Vi är mycket glada att IATA nu har släppt vår flygplatskod vilket gör att flygbolagen kan börja lägga in sina rutter inför den kommande vintersäsongen. Vi upplever en stark efterfrågan från såväl flygbolag som turoperatörer på information om både flygplatsen och vår region. När nu processen runt godkännande från Transportstyrelsen också är i full gång fokuserar vi på öppningen i slutet av året", säger Brett Weihart, VD Scandinavian Mountains Airport.

Scandinavian Mountains Airport (SCR) öppnas för trafik den 22 december, 2019.

Scandinavian Mountains Airport ligger vid riksgränsen mellan Sveriges största alpina skidområde Sälen och Norges största alpina skidort Trysil. Korta flyg- och transfertider i kombination med en förstklassig alpin familjeprodukt ger en unik position på marknaden. Regionen erbjuder fyra skidorter med mer än 100 000 bäddar i hotell, lägenheter, stugor. Området erbjuder 250 pister och ett enormt utbud av restauranger, nöjen, shopping och aktiviteter. Upplevelser och antal gäster ökar stadigt även under barmarksperioden.

Kommentarer (0)

Kommentera