Möt våren med en resa i påsk!

Möt våren med en resa i påsk!

Vårkänslor och tulpaner i Holland? Kanske några dagar på Portugals Atlantkust eller en weekend i Berlin? Hos Scandorama hittar du weekendresor till både myllrande storstäder och småstadspärlor i påsk. Varför inte ge dig själv en lyxig paus i vardagen och fylla på upplevelsekontot med ny inspiration och intryck? Bli bortskämd på hotell, upplev sevärdheter och lokala påsktraditioner och ta dig tiden att njuta av tillvaron.

Estoril & Lissabon  – Portugals underbara Atlantkust

Spendera påsken bland blommande körsbärsträd och mysiga uteserveringar på Portugals underbara Atlantkust. Under vår 5-dagarsresa bor vi i den populära kustorten Estoril, ca en halvtimme utanför Lissabon, en pärla som stoltserar med en härlig strandpromenad. Passa på att boka vårt förmånliga utflyktspaket med utflykter till bl.a. Lissabon, halvön Setubal med vinprovning och charmiga Cascais.

Amsterdam - Storstadspuls & vårblommor

Följ med på en härlig resa till Amsterdam i påsk och upplev de vackra husen, de vindlande kanalerna och vårblommorna i denna charmiga stad. Strosa runt i den mysiga stadskärnan, slå dig ner på en uteservering och njut av folklivet.

3 härliga weekendresor:

Berlin - den perfekta weekendstaden

Finns det något bättre än en mini-semester i världsmetropolen Berlin? Staden som har allt når vi snabbt med buss. Shopping, kultur och historia i en perfekt mix! Under påsken finns dessutom flera trevliga påskmarknader att upptäcka. Vi bor mitt i centrum på uppskattade Ivbergs Hotel Premium.

Vårstämning i Holland

Möt våren under en weekend på vår populära bussresa till Holland. Njut av miljontals tulpaner, påskliljor och hyacinter i blomsterparadiset Keukenhof och känn pulsen i trendiga Amsterdam. Varför inte ta en båttur och uppleva staden från sin bästa sida?

Avkopplande och prisvärt i Stettin

Koppla av med en skön weekend i prisvärda Polen. Vi bor centralt på Radisson Blu Hotel i historiskt intressanta Vorpommern, som tillföll Sverige efter den Westfaliska freden år 1648. Följ med på marknadstur, provsmaka öl på ett mikrobryggeri och upplev den gemytliga stämningen i denna charmiga hamnstad.