Upptäck en värld av vin med Scandorama

Upptäck en värld av vin med Scandorama

Drömmer du om att provsmaka ljuva bubblor i Champagne eller vill du kanske diskutera smaknyanser med vinbonden själv i Valpolicella? Våra vinresor tar dig till de mest spännande vinregionerna i Europa. Upptäck nya smaker, njut av bekanta favoriter och besök fantastiska vingårdar. Toppat med underbar mat, trevliga utflykter och inte minst trevligt resesällskap. För tycker du om goda viner och trevliga människor kommer du älska våra vinresor!

Amarone, Barolo & Chianti - Italienska vinresans ABC

En underbar rundresa till norra Italiens berömda vindistrikt. Tryffellandskapet Piemonte med smäktande Barolo och Barbaresco. Förföriska Venetien med vackra Verona och Valpolicella med sina utsökta Amaroneviner. De böljande kullarna med de ståtliga cypresserna i ljuva Toscana som lockar med de populära Chiantivinerna. En resa för livsnjutare!

Ps. Missa inte utflykten till romantiska Verona eller Riddarromantisk afton i Monteriggioni.

Portugals vinvägar – Kultur & vin

Följ med oss längs Portugals vinvägar och njut av ljuvliga viner, historiska städer och vackra vyer. Från platta sandstränder till majestätiska bergskedjor, Portugal är ett land med kontraster och tvära snitt. Vinproduktionen är både traditionell och modern. Följ med till Alentejo, Douro, Dão och Setúbal. Upplev storstaden Lissabon, kulturpärlan Évora och njut av spännande viner. Portugal är på stark frammarsch!

Alsace, Bourgogne & Champagne - Franska vinresans ABC

Följ med på en njutbar resa i behagligt tempo genom Frankrikes klassiska vindistrikt. Vitvinslandskapet Alsace med sin spännande historia, de vita storkarna och vinrankorna längs Route des Vins. Klassiska Bourgogne tar över med en symfoni av kvalitetsviner och robust gastronomi. Därefter njuter vi av lyxiga bubblor i romantiska Champagne med Reimskatedralen och bubblornas Épernay. Det franska språket har samma ord för skål och hälsa. Santé!

”Väldigt intressant, lärorik o mycket duktig guide!!! Trevliga reskamrater i en fin buss. Den bästa av våra bussresor vi gjort!! Mycket givande o många goda fina vinprovningar. Nära druvorna!🍷🥂🍾”
- Birgitta Olsson

Slott & vin i Ungern - Njutningar för kropp & själ

En underbar bussrundresa till de natursköna delarna av Ungern. Vi njuter av en härlig miljö och avkopplande faciliteter på vårt slottshotell. Här kommer du att trivas! På vingårdarna provar vi de världsberömda vinerna tokajer och egri bikavér, tjurblodet. Passa på att bada i de unika grottorna vid Miskolc! Vi gör en rundtur i ståtligt vackra Budapest. Dessutom besöker vi sagolika Krakow i Polen, Slovakiens huvudstad Bratislava och härliga Kosice.

Vinvägar i Europa - En resa för livsnjutare

Följ med på en storslagen resa i vinets tecken. Flyg till Madrid som sedan följs av en underbar bussrundresa genom rödvinsregionen Rioja, via Frankrikes Bordeaux och Bourgogne till det vita vinets Alsace och Rüdesheim och hela vägen hem till Malmö. Njut av vackra landskap, ta del av intressant historia och provsmaka goda viner. Ett äventyr i vinets värld!

Ps. Missa inte den uppskattade båtturen till Arcachonbukten & Dune du Pilat.

Läs mer om resan här.

Välkommen till en värld av vin!