Ölvemarks Holiday ”invaderar” Prag!

Ölvemarks Holiday ”invaderar” Prag!

Så har det blivit dags för årets ”Praginvasion” med Ölvemarks Holiday att gå av stapeln. I år är det sammanlagt 400 resenärer som under en och samma helg upptäcker den gyllene staden tillsammans med Ölvemarks Holiday och Nytta & Nöje. I morse påbörjade fem fulla bussar sin färd mot den tjeckiska huvudstaden.

På Öresundsterminalen utanför Malmö myllrar det av förväntansfulla resenärer. Doften av nybryggt kaffe sprider sig i lokalen och vid matborden huggs det in på färska frallor innan resan bär vidare ut i Europa. Konceptet som infördes av Ölvemarks Holiday 2016 har blivit en jättesuccé bland både nya och gamla resenärer. I år är det Nytta & Nöjes läsare som tillsammans med Ölvemarks Holiday ”invaderar” Prag.

Det känns jätteroligt att tillsammans med Nytta & Nöje kunna erbjuda våra västsvenska resenärer denna otroligt prisvärda weekendresa till en av Europas bästa weekendstäder, säger Jeanette Larsson, marknadsansvarig på Ölvemarks Holiday.

Den vackra och välbevarade stadskärnan, de shoppingvänliga priserna, den spännande historien och den goda rustika maten gör Prag till en vinnande weekendstad. Den över 650 år gamla Karlsbron visar alltid upp ett vimmel av människor. Ovan floden Moldau strävar St Vituskatedralens spiror mot skyn och i vart hörn finns inbjudande caféer och restauranger. På resan finns även möjlighet att följa med på flera spännande utflykter:

En personlig favorit är bryggeribesöket på Urquell, säger Pier Ågårdh, reseproducent på Ölvemarks Holiday. Här får vi veta mer om Pilsnerns historia och givetvis provsmaka. En annan favorit är båtturen på Moldau, tillägger Pier. Det är en fantastisk upplevelse att avnjuta en middag medan skymningen sänker sig över Prag och de glittrande ljusen tänds.

På Öresundsterminalen har det blivit dags för avfärd och resenärerna, med Ölvemarks Holidays reseledare i täten, beger sig tillsammans ut mot bussterminalen. De nybyggda lokalerna dit Ölvemarks Holiday flyttade sitt huvudkontor för tre år sedan, har inför den nya säsongen försetts med en ny parkeringslösning och nya monitorer. På skärmarna varvas bilder från soliga resmål som Gardasjön och Lissabons riviera - en tydlig kontrast mot det vita vinterlandskapet utanför glasdörrarna. Hur vädret i Prag är återstår att se. En sak är dock säker: ”Det är en stund av fullkomlig lycka att vara i denna stad” som kompositören Tjajkovskij ska ha sagt.

För pressbilder - klicka här.

Som en av Sveriges största researrangörer av guidade buss- och flygresor erbjuder Scandorama och Ölvemarks Holiday tillsammans ett mycket stort utbud av resor - vinresor, rundresor, weekendresor, flodkryssningar, storstadsresor, långresor samt jul- och nyårsresor. 2018 erbjuder vi tillsammans över 150 olika resor till spännande destinationer inom Europa, såväl som exotiska resmål som Kuba, Sydafrika och Sri Lanka. Vår Grupp, Konferens & Event-avdelning skräddarsyr dessutom gruppresor till föreningar och företag – oavsett om det är inom Sverige, Europa eller någon annan plats i världen.

Vi har arrangerat guidade resor i 37 respektive 33 år och konceptet är nu liksom då - flexibla resepaket där du själv kan skräddarsy din resa genom våra olika utflyktsalternativ.

Huvudkontoret finns på Öresundsterminalen i Malmö.