Grand Canyon, USA.

Vilka resor står på din bucket list?

Har du en bucket list med resmål som du drömmer om att uppleva? Nu lanserar researrangören Scandorama det nya konceptet Scandorama Selection med oförglömliga rundresor till några av världens mest spännande platser.

Här listar vi några av resornas bucket list-upplevelser – från mäktiga Machu Picchu i Peru, till safari i Sydafrika och karibiska rytmer i färgsprakande Havanna.

Kryssa runt Galápagosöarna

Beläget mitt på ekvatorn är Galápagosöarna en av de mest unika platser som finns att uppleva. Tack vare ögruppens avlägsna och isolerade läge finns här ett unikt djurliv med sjölejon, leguaner och Darwin. Mäktiga jättesköldpaddor och söta Galápagospingviner.

På resan: Ecuador & Amazonas med kryssning på Galápagos

Mytomspunna Machu Picchu – ett av världens sju nya underverk

Inkafolkets försvunna stad Machu Picchu i Peru omges av mystik där den klänger utmed dramatiska stup på 500 meters höjd, ofta insvept i dimma. En verkligt magisk plats som inte lämnar någon oberörd.

På resan: Peru med Machu Picchu & Amazonas

Färgsprakande Havanna

Att resa till Kuba är som att resa tillbaka i tiden. I det karibiska paradiset strömmar latinska rytmer i varje bar. Upplev livsglädjen i färgstarka Havanna, dess koloniala kvarter och åk en tur med amerikanska bilar från 1950-talet.

På resan: Kuba med Cayo Santa Maria

Mäktiga Grand Canyon

Grand Canyon i Arizona, USA är en av världens mest omtalade, märkligaste och vackraste vyer. Att få blicka ut över den 45 mil långa och kilometerdjupa kanjonen är en upplevelse som verkligen tar andan ur en.

På resan: Western Highlights

Safari i Sydafrika

Att få se vilda djur i sitt naturliga habitat är en dröm som många delar. I Krugerparken, en av världens största nationalparker, strövar över en kvarts miljon däggdjur, uppdelade på ca 150 olika arter. Här kommer du verkligt nära giraffer, flodhästar, lejon och elefanter m.m.

På resan: Sydafrika

Vandra bland trädtopparna i Costa Ricas regnskog

Drömmer du om att uppleva regnskogen från ovan? I Selvatura nationalpark på Costa Rica kan du via hängbroar vandra genom molnregnskogens tropiska flora och fauna. Panoramautsikten över trädtopparna är sagolik.

På resan: Costa Rica med Monteverde och Tamarindo beach

Iguazúfallen i Argentina/Brasilien

Ett av naturens underverk finns i Iguazú med sina över 270 dånande vattenfall. Från utsiktsplatser med makalösa vyer kan du uppleva detta världsberömda naturfenomen eller med en båttur under dem.

På resan: Argentina & Brasilien

Om Scandorama Selections rundresor

Scandorama Selection erbjuder oförglömliga rundresor till några av världens vackraste platser, alla med noga utvalda program och upplevelser. När du reser med Scandorama Selection får du ett bekvämt paketerat äventyr, med ett program designat för att ge den optimala upplevelsen av varje resmål och handplockade hotell. Med på resan finns alltid en kunnig och engagerad Scandoramaguide som ser till så att du är i goda händer från resans början till slut. Läs mer på scandorama.se/scandorama-selection

Som en av Sveriges största researrangörer av guidade buss- och flygresor erbjuder Scandorama och Ölvemarks Holiday tillsammans ett mycket stort utbud av resor - vinresor, rundresor, weekendresor, flodkryssningar, storstadsresor, långresor samt jul- och nyårsresor. 2018 erbjuder vi tillsammans över 150 olika resor till spännande destinationer inom Europa, såväl som exotiska resmål som Kuba, Sydafrika och Sri Lanka. Vår Grupp, Konferens & Event-avdelning skräddarsyr dessutom gruppresor till föreningar och företag – oavsett om det är inom Sverige, Europa eller någon annan plats i världen.

Vi har arrangerat guidade resor i 38 respektive 34 år och konceptet är nu liksom då - flexibla resepaket där du själv kan skräddarsy din resa genom våra olika utflyktsalternativ.