Scanworld Lufthansa City Center hjälper Systembolaget att förbättra kundmötet

Syftet är att alla medarbetare ska få samlas, dela med sig av sina erfarenheter och inspireras till att skapa ett kundmöte utan motstycke. Till uppdraget har man anlitat konferens-arrangören Scanworld Lufthansa City Center. Projektet är mycket omfattande och det är mycket logistik som skall fungera för att alla skall kunna träffas under ett och samma dygn.

-       Detta är det största, komplexa och mest spännande arrangemanget vi någonsin genomfört. Det är sammanlagt ca 4 100 medarbetare som skall transporteras till mötena som genomförs under 24 timmar på tjugosju olika platser i landet. Scanworld Lufthansa City Center har erfarenheten samt kunskapen som krävs för ett så omfattande arbete och vi känner oss mycket trygga med vårt val av partner, säger Mia Kleregård på Systembolaget.

Planeringsarbetet har gjorts på rekordtid och Scanworld har flera av dess medarbetare inblandade i projektet.

-       Vi känner oss hedrade att få driva ett så pass utmanande projekt som detta ändå är. Faktum är att det är ett av de större eventen som genomförts samtidigt på så pass många platser på en och samma gång i Sverige någonsin, säger Magnus Linder, VD på Scanworld Lufthansa City Center. Jag är stolt över att kunna konstatera att vi har precis den kompetensen som behövs för att hantera all logistik.

• Vetenskap, teknik

• event
  • systembolaget
  • tågtaxi
  • flygtaxi
  • medarbetare
  • konferensarrangör
  • eventbyrå
  • resebyrå
  • konferenser

Scanworld Lufthansa City Center är en komplett affärsresebyrå som hjälper företag med all typ av resehantering gällande affärsresor, gruppresor samt event och konferensevenemang.

Scanworld Lufthansa City Center erbjuder marknadens enklaste självbokningsverktyg för affärsresor och gruppresor. Företaget grundades 1985 med huvudkontor i Sundbyberg. Scanworld omsätter ca 400 Mkr och har 65 anställda. Lufthansa City Center är ett nätverk bestående av 600 reserbyråer i 80 länder. För mer information, se www.scanworld.se.

Magnus Linder
VD, Scanworld AB