Blondera! Ljusa upp! Färga! – utan kompromisser!

Lansering av FIBREPLEX – en ny skyddande salongsbehandling från Schwarzkopf Professional

Blondera! Ljusa upp! Färga! – utan kompromisser!

Uppljusning och färgning kan skada ditt hår och göra det torrt och skört. Men nu är sådana skador någonting som hör till det förgångna tack vare Schwarzkopf Professionals nya FIBREPLEX behandling. Med denna skyddande behandling i tre enkla steg minimeras avbrutna hårstrån med upp till 94%*. FIBREPLEX kan tillsättas i vilken professionell salongsfärg som helst och skyddar hårets struktur under blondering, uppljusning eller färgning. Resultatet är färre avbrutna hårstrån och samtidigt fantastisk färgkvalitet. FIBREPLEX finns från och med den 1 september i Schwarzkopf Professional salonger.

FIBREPLEX: en revolution för alla färgälskare

Den kemiska processen som ligger bakom färgbehandlingar kan orsaka långvarig skada på håret, vilket kan leda till att håret går av. Men nu behöver inte frisörer och deras kunder oroa sig för att äventyra hårkvaliteten under uppljusning eller färgning. FIBREPLEX salongsbehandling stärker, skyddar och vårdar håret och följs sedan upp med en vårdande behandling för hemmabruk som bibehåller resultatet.

*Blondering med FIBREPLEX vs endast Blondering

Tre enkla steg

Steg 1: Man blandar först FIBREPLEX N°1 BOND BOOSTER och vald färgblandning väl (färgkräm plus developer). Det spelar ingen roll om du blonderar, ljusar upp eller färgar håret. När färgprocessen startar, genom att fjällskiktet öppnas så att färgpigmenten vid en oxidativ färgning kan tränga in i hårstråna, ser behandlingen till att hårfibrerna skyddas under färgningsförloppet. Håret känns omedelbart starkt och ser friskt och fräscht ut efter färgningen – med färre avbrutna hårstrån redan i detta tidiga skede.

Steg 2: När överflödig färg tvättats ur masseras FIBREPLEX N°2 BOND SEALER in i håret, får verka fem till tio minuter för en näringsgivande behandling och sköljs sedan ur. Håret blir mjukt och följsamt.

Steg 3: FIBREPLEX-upplevelsen slutar inte på salongen. Det tredje FIBREPLEX-steget är en vårdande behandling för hemmabruk. FIBREPLEX N°3 BOND MAINTAINER säkerställer ett långvarigt hållbart färgresultat och en spänstig hårstruktur, som är skyddad mot nya skador, i synnerhet från värme. Den bör användas två gånger i veckan på fuktigt, nytvättat hår. Låt den verka i fem till tio minuter och skölj sedan ur.

FIBREPLEX N°3 BOND MAINTAINER 100 ml rek.pris 239 kr

Varför göra något enkelt komplicerat?

Den enkla integreringen av FIBREPLEX i den vanliga färgningsprocessen gör behandlingen på salongen verkligt enkel – utan att några extra steg behöver läggas till. Färgningsresultatet förändras inte av FIBREPLEX N°1 BOND BOOSTER, och produkten påverkar inte täckförmågan eller det förväntade uppljusningsresultatet. Tack vare Fiber Bond-teknologin kommer de enskilda hårstråna bli starka och försluts sedan av FIBREPLEX vårdande behandlingar. Detta gör hårets fjällskikt mjukt och glänsande. Perfekt för alla som regelbundet vill prova något nytt utan att oroa sig för att håret skadas eller går av.

www.fibreplex.com

#fibreplexeffect

___________________________________________________

Webb: www.schwarzkopfpro.com

Facebook: Schwarzkopf Professional i Sverige

Instagram: schwarzkopfprosverige

Henkel operates worldwide with leading brands and technologies in three business areas: Laundry & Home Care, Beauty Care and Adhesive Technologies. Founded in 1876, Henkel holds globally leading market positions both in the consumer and industrial businesses with well-known brands such as Persil, Schwarzkopf and Loctite. Henkel employs about 47,000 people and reported sales of 16,428 million euros and adjusted operating profit of 2,588 million euros in fiscal 2014. Henkel’s  preferred shares are listed in the German stock index DAX.

Together. A passion for hair