CHROMA ID – uttryck alla nyanser av dig

CHROMA ID – uttryck alla nyanser av dig

CHROMA ID är Schwarzkopf Professionals första 100% individuellt anpassningsbara toningssystem med integrerad Bonding-teknologi. Den nya serien CHROMA ID erbjuder frisörer ett brett urval nyanser som gör det möjligt att skapa allt ifrån de mest naturligt kalla blonda till de mest djärva rosa lookerna.

Vi vet att hårfärg är personlig och varje kund är unik. Många kunder oroar sig också för skador på håret, även de som förblonderar sitt hår för djärva, uttrycksfulla effekter. Men tack vare den integrerade Bonding- och Low Salt-teknologin, i kombination med den djupvårdande formulan i CHROMA ID kan frisörer färga sina kunders hår och samtidigt bevara eller till och med förbättra hårkvaliteten.

• Bonding-teknologi förstärker de strukturella bindningar inuti hårstrået

för ett starkare hår.

• Low Salt-teknologi garanterar maximal pigmenttillförsel och ger bättre pigmentpenetration.
  • Keratin och Pantenol ger djupverkande vård och sluter fjällskiktet.

Den mångsidiga formulan gör det möjligt för frisörer att utföra ett brett utbud av behandlingar såsom pastelltoner, djärva looker, toning av förblonderat hår, uppfräschning av tidigare färgat hår, färgkorrigering eller neutralisering av missfärgarde bruna toner. I sortimentet finns också ett urval nyanser för hemmabruk så att frisörens kunder kan bevara och fräscha upp sin färg hemma mellan salongsbesöken.

CHROMA ID-sortimentet innehåller följande produkter:

6 Intense Bonding Color Masks 280 ml, vid användning som de är för djärva och uttrycksfulla färgar, för att skapa kundanpassade toner vid blandning med Bonding Color Masks eller för att skapa pastelltoner när de blandas med Clear Bonding Mask.

13 Bonding Color Masks 500 ml för toning, färgförbättring eller färguppfräschning av ofärgat, färgat eller förblonderat hår. 1 Clear Bonding Mask för att minska intensiteten av Bonding Color Masks eller för att skapa pastelltoner.

6 Bonding Color Masks (inkl Clear) 250 ml för hemmabruk, hjälper frisörens kund att bevara sin hårfärgs lyster hemma.

Hållbarheten är upp till 15 tvättar beroende på hårets utgångsläge och vald nyans. Nya CHROMA ID finns tillgänglig från januari 2020 hos frisörsalonger som arbetar med hårfärger från Schwarzkopf Professional.

Henkel operates worldwide with leading brands and technologies in three business units: Laundry & Home Care, Beauty Care and Adhesive Technologies. Founded in 1876, Henkel holds globally leading market positions, both in the consumer and in the industrial businesses, with well-known brands such as Persil, Schwarzkopf and Loctite. Henkel employs about 50,000 people and reported sales of 18.1 billion euros and adjusted operating profit of 2.9 billion euros in fiscal 2015. Henkel’s preferred shares are listed in the German stock index DAX.

För ytterligare information om Schwarzkopf Professional
Följ oss på Facebook: Schwarzkopf Professional