Hållbarhetsmäktigast till Borås

Mattias Goldmann är huvudtalare under Sveriges Innovationsriksdag som hålls i Borås 10-11 april. Han är en av Sveriges mest drivna och engagerade debattörer inom klimat, energi och transport. 2016 utnämndes Mattias Goldmann till mäktigast i Hållbarhetssverige av Aktuell Hållbarhet.

Den 10 april talar Mattias Goldmann, som även är vd för tankesmedjan Fores, för kärnan av landets innovationskraft som samlas till Sveriges Innovationsriksdag i Borås. Cirka 400 deltagare väntas delta och temat är cirkulär ekonomi.

– På Sveriges Innovationsriksdag ska vi gå från okritisk hype till konkreta affärsmodeller inom cirkulär ekonomi och delningsekonomi. Det går absolut att tjäna pengar på att vara cirkulär, särskilt med de ändrade ekonomiska spelregler som jag förutspår kommer både i Sverige och från EU, säger Mattias Goldmann, vd Fores.

Erik Bresky, vd vid Science Park Borås som är värd för Sveriges Innovationsriksdag, är entusiastisk:

– Mattias Goldmann är ett utmärkt tillskott till programmet. Med sin breda hållbarhetsbild och insikter inom samhällsnyttig och cirkulär ekonomi, är han en inspiration som vi kommer ha nytta av under transformationen till ett starkt näringsliv med hållbara affärsmodeller, säger han.

Om Mattias Goldmann
Mattias Goldmann har tidigare varit vd för konsultfirman 2050 och talesperson för Gröna Bilister. Förutom mäktigast inom hållbarhet, har han även agerat informationskoordinator vid riksdagen för Miljöpartiet och arbetat som lokalpolitiker i Uppsala. På Fores driver Mattias Goldmann också 2030-sekretariatet, för en fossilbränsleoberoende fordonsflotta.

Om Sveriges Innovationsriksdag
Sveriges Innovationsriksdag är en ledande nationell årskonferens. Här deltar ledande politiker, beslutsfattare, företrädare för innovativa miljöer, myndigheter, lärosäten och institut, näringslivsföreträdare från små och stora bolag, media och andra opinionsbildare. Programmet finns på: www.sverigesinnovationsriksdag.se

För mer information eller frågor kontakta:

Erik Bresky
vd