Dags att anmäla till Mjärdevistafetten 2013

Press Release   •   Aug 07, 2013 13:48 CEST

12 september 2013 arrangeras Linköpings största stafettlopp Mjärdevistafetten för artonde året i rad. Bilda ett lag om fyra personer och anmäl er - loppet är öppet för alla.  Det finns inget krav på att man ska vara Mjärdeviföretag eller att man ska springa för något företag. I år räknar vi med cirka 200 deltagande lag.

De tre första lagen i varje klass får pokaler och medaljer. Övriga priser som flygbiljetter, träningskort och mycket, mycket mera lottas ut på nummerlapparna - vem som helst som deltar i loppet kan alltså vinna dessa!

Starten går kl 17.00 och innan dess är det uppvärmning med Korpen.

I Mjärdevistafetten kan alla delta vare sig man är elitlöpare eller föredrar att ta en promenad. Enda kravet är att man bildat ett lag om fyra olika personer och att man väljer vilken klass laget ska ställa upp i. Varje delsträcka är ca 3,2 km och i promenadklassen startar alla fyra samtidigt.

Det finns tre klasser med chiptidtagning: Damer, Herrar, Mixed (200 kronor/lag, studenter 100 kronor/lag)
och en klass utan tidtagning: Promenad (100 kronor/lag)

Klicka här för att ladda hem en affisch som du kan sätta upp på jobbet, i föreningen, i skolan.

Start, växling och mål sker i Collegiumparken i Mjärdevi Science Park, Linköping.

AfterRun-paketen till deltagarna kostar 80:- per person (bokas i samband med anmälan) och innehåller
Krämig pastasallad med lufttorkad skinka och säsongens grönsaker, kuvertbröd, smör, dryck och kaffebiljett.

Collegium har även den regionala boden öppen under tävlingskvällen där man säljer hamburgare, korv, nyttigt godis och drycker.

Sista anmälningsdag: 1 september 2013 genom att klicka här. I samband med anmälan betalas anmälningsavgiften och eventuella After Run-paket in på pg 470 53 40-0.

Klicka här för att läsa mer om Mjärdevistafetten, för att se resultat från tidigare år, för att se rekorden, för att se bilder från folkfesten, för att se en karta med bansträckningen mm.

Har du frågor, kontakta Helene Åkesson på Mjärdevi Science Park AB, 013-20 57 57.

Välkommen till folkfesten i Mjärdevi Science Park den 12 september!