Linköpings största stafettlopp - Mjärdevistafetten - den 9 september

Press Release   •   Sep 06, 2010 13:29 CEST

Mjärdevi är inte bara teknikföretag i världsklass. Mjärdevi är också kul arrangemang. Den 9 september är det för fjortonde året i rad dags för Mjärdevistafetten som är Linköpings största stafettlopp. Tävlingen har start och mål i Collegiumparken i Mjärdevi Science Park.

- Vi har som tidigare över 100 deltagande lag i de olika klasserna herr, dam, mixed och promenad, säger EvaMarie Törnström som är kommunikationsansvarig på arrangerade Mjärdevi Science Park AB. Tidtagning sker dock endast i klasserna herr, dam och mixed.

Varje lag består av fyra olika personer och varje delsträcka är cirka tre kilometer.

Starten går kl 17.00 och prisutdelning cirka 18.30. Priser delas då ut till de tre snabbaste lagen i klasserna herr, dam och mixed. Dessutom lottas fina priser ut bland samtliga startnummer. (Dock måste man vara på plats för att kunna vinna något av dessa priser.)

Här finns deltagarlistan.

Här finns en karta över bansträckningen.

Här finns mer information om Mjärdevistafetten.

VÄLKOMMEN till folkfesten i Mjärdevi!

Mer information: EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59.

Mjärdevi Science Park erbjuder en stimulerande och utvecklande miljö för kunskaps- och utvecklingsintensiva företag. Oavsett i vilken utvecklingsfas företaget befinner sig, finns erfarna resurspersoner till hands som kan ge råd om affärsutveckling och finansiering eller hur man når en internationell marknad.