Teknik för det uppkopplade samhället med Ericsson Research forskningschef Sara Mazur

Vid nätverkslunchen Meet@Mjärdevi den 30 oktober möter vi Sara Mazur som är forskningschef för Ericsson Research som talar under rubriken "Teknik för det uppkopplade samhället”:

I det uppkopplade samhället är allt uppkopplat som kan ha nytta eller glädje av det, från små temperatursensorer, kameror, telefoner till smarta elnät, självkörande bilar och fjärrstyrda maskiner.  Det här har förutsättningar att bidra till en bättre tillvaro för alla – från stora företag till barn i skolan, från storstäder till små byar. Alla människor, företag och samhällen har sin egen potential, som teknik och tjänster i det uppkopplade samhället kan hjälpa till att förverkliga.

Från ett tekniskt perspektiv vilar det uppkopplade samhället på ett antal hörnstenar: uppkopplade prylar, nya tjänster, mer avancerade kommunikationsnät, molnteknologier, [styr- och kontrollsystem], säkerhet och hållbarhet. Trådlös uppkoppling och mobilitiet är nyckelfaktorer. Än så länge har vi bara sett början av den uppkopplade världen.

Tid: Lunch kl 11.45, föredraget börjar kl 12.30.
Plats: creActive Mjärdevi, Teknikringen 7, Mjärdevi Science Park, Linköping
Arrangör: Mjärdevi Science Park AB
Mer information: EvaMarie Törnström, kommunikationschef Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59

• meet@mjärdevi
  • sara mazur
  • ericsson
  • uppkopplade samhället
  • teknik
  • kommunikationsteknologi
  • mobilitet
  • trådlös
  • uppkoppling
  • molnteknologi

Mjärdevi Science Park utvecklas nu som tredje generationens science park och firar under 2014 sitt 30-årsjubileum.

Related events