Ny shoppingtjänst lanseras av qpongu - ett Science Park Jönköping företag

Pressmeddelande  •  2012-04-26 08:04 CEST

I dagarna lanseras shoppingtjänsten Qpongu. Med gratistjänsten får konsumenter erbjudanden direkt ifrån butiker i sin mobiltelefon, genom en unik kartbaserad lösning. Bakom tjänsten står bolaget Qpongu AB, med rötterna i Jönköping, där tjänsten nu lanseras.

-   Vi fick idén i början av 2011 och det känns som ett väldigt roligt avstamp att nu få lansera tjänsten, säger Daniel Andersson och David Kiland, som är grundarna bakom Qpongu AB.

Qpongu är sedan ett år tillbaka inkubatorsbolag på Science Park Jönköping, och har även varit nominerade till bästa affärsidé bland 329 bidrag i tävlingen Venture Cup, som är Sveriges största affärsplanstävling.

- Det har varit utmanande men spännande att få följa och coacha Qpongu från idé till verklighet, säger Fredrik Göransson, affärsutvecklare på Science Park. Jag tror att företaget hittat en nisch som skapar mervärde för både konsument och butik.

Bolaget planerar för en snabb expansion på andra orter i närtid, och har satt ribban högt. Målet är att länka ihop konsument och butikserbjudande, på samma vis som att Google länkar ihop sökfrågor med information, och vara ett effektivt försäljningsverktyg för fysiska butiker i den digitala världen, och leverera värdefulla erbjudanden till konsumenten.

-  Vi ser ljust på framtiden och har ett antal unika utvecklingssteg planerade, med stor nytta för såväl konsument som butik, säger Daniel Andersson.

För mer infomation kontakta Daniel Andersson, Qpongu AB, 070-7125767

Science Park Jönköping - start, utveckling och tillväxt av framtidens företag
Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och finansieringsmöjligheter i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom