Science Park Jönköping på DreamHack

Nyhet   •   Nov 25, 2011 09:25 CET

Jönköping är två gånger om året värd för världens största digitala festival. På Dreamhack Winter som pågår nu räknar man med upp till 20 000 besökare. I en av entréerna möts gästerna av en monter som visar upp lite av Jönköping och här finns bland andra Science Park Jönköping med och pratar företagande.

Ingen som besöker DreamHack kommer att undgå den stora Jönköpingsmontern som hälsar välkommen till Jönköping. Här kan besökarna bland annat få turistinformation, prata med Science Park om att starta företag, höra om karriärmöjligheter i Jönköping, ta del av SpelArenas aktiviteter, snacka med fritidsledare och få veta mer om Jönköpings skolor och hur man kan använda tv- och dataspel i skolundervisningen.

På fredag kl. 14.00-16.00 arrangerar Science Park Jönköping därtill en tävling som heter ”Omöjlighetsfrågan”. Genom att berätta vad man tror är omöjligt kan man vinna 2 kg hallonlakritsskallar.

I Jönköpingsmontern får besökaren även chansen att möta Druidz-spelaren ”Jake” i Forza 4, tidigare vinnare på DreamHack i bland annat Need For Speed SHIFT, Need For Speed Most Wanted, Grand Turismo 4 och Need For Speed Underground 2. Radio Live sänder direkt från Jönköpingsmontern och du kan även följa vad som händer i montern via webb-tv.

Du hittar Jönköping i monter LS:04 i Lobby Syd. Välkommen!

Kommentarer (0)