Affärsutvecklare prisad för egen idé

På Science Park Jönköping är personalen inte bara rådgivare utan i högsta grad kreativa entreprenörer. Något som bevisades i går då affärsutvecklaren Gustav Österström vann 200.000 kronor för sin ide FarmerEvent i LRFs tävling 1000 gröna idéer!

Gustav Österströms affärsidé är ett koncept och varumärke för event på bondgårdar som ger såväl företag som privatpersoner möjlighet att testa på bondens vardag.

– Riktigt kul att juryn tyckte att det finns potential i just min affärsidé. Vinstpengarna ger mig möjligheten att ta min idé vidare, att fortsätta utvärdera marknaden och lansera mitt koncept sommaren 2013, säger Gustav Österström.

-  På Science Park Jönköping är vi givetvis glada över Gustavs seger i tävlingen säger vd Therese Sjölundh.  Gustav, liksom våra övriga affärsutvecklare brinner för entreprenörskap och affärer och är helt rätt person för att utveckla det här konceptet. Från företagets sida ser vi det som oerhört positivt att våra anställda själva lever i den verklighet de ska utveckla andra i, och flera av våra anställda driver eller har drivit egna företag.

1000 gröna idéer är en idé- och innovationstävling för unga människor som vill förverkliga sina affärsidéer inom de gröna näringarna. Årets pristagare vinner 200 000 kronor från LRF Innova, rådgivning av Macklean Strategiutveckling och ett medlemskap i LRF i ett år.