Chemical Documentation nominerade till Gasellsprånget

Chemical Documentation är som ett av tio företag i Sverige nominerade till Gasellsprånget 2016 av Dagens Industri. Jönköpingsbaserade Chemical Documentation erbjuder företag hjälp och stöd i sitt dagliga kemikaliearbete och genom tillgång till molntjänsten cDoc ges möjlighet till enkel kemikaliehantering och kemikaliedokumentation.

Marknadschef Kent Sahlgren säger "Vi är glada över uppmärksamheten och det är väldigt roligt att Dagens Industri ser potentialen i vårt kostnadseffektiva kunderbjudande".

Chemical Documentation är en del av inkubatorn på Science Park Jönköping.

För mer information:
Kent Sahlgren, Marknadschef
Tfn: 070 335 59 86
E-post: kent.sahlgren@cdoc.se

Om Chemical Documentation cDoc AB

Chemical Documentation erbjuder en unik, skalbar lösning för små till medelstora företag som vill följa de komplexa kemikalielagarna och samtidigt arbeta hållbart kring säkerhet, hälsa och miljö. Genom molntjänsten cDoc får kunderna enkel tillgång till uppdaterade säkerhetsdatablad, riskbedömningar, rapportmallar och en egen virtuell kemikalieexpert.

• kemikaliedokumentation
  • di gasell