Impraise tar in 13 miljoner för feedback-app

Science Parks alumniföretag Impraise har tagit in 13 miljoner kronor i kapital för att fortsätta sitt arbete med att ersätta det årliga utvecklingsamtalet med en feedback-app.

Impraise är en mobil plattform som gör det enkelt att snabbt ge personlig feedback efter ett möte eller projekt. Sedan företaget lanserades i slutet av 2014 har det gjorts över 300 000 feedback sessioner på plattformen.

- Föreställ dig hur mycket av det berömmet eller återkopplingen som skulle ha glömts bort om man inväntat det årliga utvecklingssamtalet säger Bas Konke, CEO.

Impraise blev efter sin tid på Science Park antagna till Y Combinator i Silicon Valley. I dag ligger det amerikanska huvudkontoret i New York och det Europeiska huvudkontoret finns i Amsterdam. Det kapital man nu tar in kommer användas för att låta teamet växa och för att ytterligare förbättra produktupplevelsen för kunderna genom att göra det möjligt att koppla samman Impraise med fler HR-system.

Några av de som går in med kapital i Impraise är Palm Drive Ventures, China Growth Capital och HenQ. Coen Van Duiven CEO för HenQ säger

- Vi har stark tilltro till visionen att peer-to-peer feedback kommer skapa ständiga förbättringar, framsteg och lärande för både människor och organisationer.

• riskkapital
  • impraise