Proposales och Bringfeldt Innovation vann Skapa-priset i Jönköpings län

Science Parks inkubatorsbolag Bringfeldt Innovation och alumn Joakim Green vann innovationspriset Skapa i Jönköpings Län. Under en ceremoni på residenset tog de emot prischeckar och blommor av vikarierande landshövding Anneli Wirtén och Skapa-juryns ordförande Marita Webeklint från Almi och härnäst väntar riksfinal i Stockholm i höst.

Karl- Anders Bringfeldt fick Skapas utvecklingspris för sin applikation Ease-UP som tidigare vunnit Science Parks egen idétävling. EaseUP låter användare signera och redigera PDF:er och ger möjlighet att skicka dokument enligt fördefinierade flöden eller dela hela mappar mellan personer inom och utanför företaget.

Joakim Green vann priset Skapa - Framtidens Innovatör för sin tjänst Proposales som sätter en ny standard för hur företag kan arbeta med digitala offerter och skapa effektiva säljflöden. Proposales har tidigare vunnit Post- och telestyrelsens innovationstävling på temat ”Smartare e-handel"

Science Park säger stort grattis och önskar Karl-Anders och Joakim lycka till i riksfinalen i Stockholm i höst!

På bilden: Karl-Anders Bringfeldt, Bringfeldt Innovation; vikarierande landshövding Anneli Wirtén; Skapa-juryns ordförande Marita Webeklint, Almi Företagspartner; Joakim Green, Proposales

• skapa-priset
  • skapapriset