Sweratel en av Sveriges hetaste tech start-ups 2014

Sweratel från Jönköping som har utvecklat en meshbaserad bredbandslösning byggt på egen RTWIP-CORE teknik har av Almi Företagspartner och tidningen Ny Teknik utsetts till ett av de 20 hetaste teknikbolagen i Sverige just nu.

Almi Företagspartner står tillsammans med tidningen Ny Teknik bakom Tech 20-listan som omfattar Sveriges vassaste teknikbolag i inkubatorer, dvs. de bolag som har en potential att göra avtryck på världsmarknaden.

Listan över de 20 vassaste techbolagen korades av en namnkunnig jury bestående av:
Martha Sjögren - Investment Manager Northzone
Johan Jörgensen - Internetentreprenören
Eva Fors - Director of Marketing & Operations Microsoft Sverige
Johan Siwers - Partner d-AX, Axel Johnsons koncernens nystartade riskkapitalbolag och investerar i digitala entreprenörsbolag
Susanna Baltcheffsky - Chefredaktör Ny Teknik
Johan Sköld - Serieentreprenör och vVD Knowit
Magnus Lundin - VD SiSP
Anna Hallberg -  vVD Almi Företagspartner
Lena Fridlund Forsgren - Investment Manager Almi Invest.

Sweratel och de övriga nominerade fick sina utmärkelser vid ett event i Stockholm idag samtidigt som en rapport om inkubatorernas verksamhet 2013 presenterades.

• sweratel
  • tech20
  • techbolag
  • start-ups
  • ny teknik
  • almi

Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och  finansieringsmöjligheter för att utveckla affärsidér till bärkraftiga företag i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.