Invigningen av centret för alla volontärer i Clearwater

Center för alla volontärer i Clearwater

I mars I år öppnades Centret för Clearwaterområdets volontärer, Clearwater Community Volunteers Center. Mer än 500 åskådare var där vid öppningsceremonin.

Samhällsinriktade scientologer, Clearwater Community Volunteers, (CCV) började jobba för samhället för mer än 25 år sedan för att hjälpa och tjäna Tampa Bay-området. Och nu har de frivilliga ett eget center.Och inte bara för CCV, utan för alla lokala välgörenhetsorganisationer och ideella föreningar.

" Lisa Mansell, talesman för Scientologi-kyrkans ”Flag Service Organization” i Clearwater sade vid invigningen: ”Det är vår ära att ha många av vår kyrkas partners här med oss för att fira mer än fyrtio år av hjälp från Scientologi-kyrkan och Clearwater Community Volunteers", "Och vi tillägnar denna byggnad alla volontärer, välgörenhetsorganisationer och ideella organisationer i hela denna gemenskap."

Förutom att fungera som huvudkontor för Clearwater Community Volunteers, byggdes CCV-centret för att ge tillgång till datorer, ett konferensrum, ett multi-aktivitetsrum för möten och evenemang. Och med gott om utrymme för nätverkande och samarbete med andra. Och detta utan kostnad för lokala välgörenhetsorganisationer.

Att hjälpa till lite– eller mycket - där det behövs är livet för Clearwater Community Volunteers, CCV. Sedan 1994 har man hjälpt mer än 150 000 barn och familjer, levererat mer än 30 ton mat och leksaker till hemlösa och barn i Tampa Bay området, och så mycket mer. Gruppens årliga evenemang för barn och familjer, såsom den stora påskäggsjakten, och det vintriga underlandet, och donationsevent såsom ”Fashions med Flair”, har blivit dragplåster för det lokala samhället.

Delaktiga i arbetet är bl.a. Joel R. Lewis, pastor för ”Out of Our Heart Ministries”, som är dedikerad till att skapa enighet bland människor av alla trosinriktningar; Karena Morrison, grundare och VD för välgörenhetsbutiken ”Local for Good”, som uppmuntrar lokalt ägda företag att samarbeta med områdets välgörenhetsorganisationer; och Neil Brickfield, verkställande direktör för Pinellas Sheriff's Police Athletic League, ett samhällsprogram som ger handledning, mentorskap och sportaktiviteter för områdets ungdomar.

Och vidare ingår de lokala kontoren för de världsomspännande program som Scientologi-kyrkan sponsrar: Mänskliga Rättigheter,
Vägen till Lycka – en icke religiös kodex,
Criminon – för rehabilitering av brottslingar,
Citizens Commission on Human Rights (Kommittén för Mänskliga Rättigheter) för att stoppa övergreppen inom mentalvården,
Scientologi-Frivilligpastorerna för frivillig hjälp vid personliga eller stora katastrofer.

Öppnandet av Clearwater Community Volunteers kröner nu Clearwaters organisationer vars strävan är att vidareutveckla de bästa humanitära insatserna. CCV är öppet för omfattar alla välgörenhetsorganisationer, trosbaserade förbättringsprogram av alla inriktningar, och andra ideella organisationer i Tampa Bay-området.

stig.g.andersson@telia.com
Scientologi-kyrkan i Malmö