SCIENTOLOGIKYRKAN ANORDNADE KONSERT FÖR BARNEN I GHANA

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2014 11:08 CEST

Scientologi-kyrkan i Modena och Föreningen för mänskliga rättigheter och tolerans höll en United for Africa insamlings konsert 9 maj på Teatro Michelangelo för att samla in pengar till att bygga skolor för afrikanska barn som annars skulle nekas rätten till utbildning.

Hennes excellens Mrs Evelyn Anita Stokes-Hayford, Ghanas ambassadör i Italien, tackade Föreningen för mänskliga rättigheter och tolerans och Scientologi-kyrkan för sina "insatser för att skydda grundläggande mänskliga rättigheter genom att bygga skolor, leverans av utbildningsmaterial och många andra aktiviteter samt deras exemplariska hjälp som har givit glädje till många byar i norra, östra och centrala regionerna och på så sätt förbättrat livet för de mindre privilegierade".

Konserten regisserades och genomfördes av Laura De Vitis och innehöll musik av amerikanska sångaren / kompositören Cheryl Porter och uppträdanden av musikgruppen Dynamo, tenoren Patrick Salati, komikern Duilio Pizzocchi och buktalare Samuel Barletti.

Konsertens motto: "Mänskliga rättigheter måste göras till ett faktum, inte en idealistisk dröm."hämtades från citat av författaren, humanitären och Scientologins grundare L. Ron Hubbard

KONTAKT:

Church of Scientology medierelationer mediarelations@churchofscientology.net (323) 960-3500 telefon (323) 960-3508 fax

Kontakt i Sverige:

Stig Andersson