Dålig lukt i bilen puts väck på 15 minuter med Power Out Whole Car Blast

Dålig lukt i bilen puts väck på 15 minuter med Power Out Whole Car Blast

Dålig lukt i bilens kupéutrymme kan ha många orsaker och den är inte alltid enkel att bli av med. Men Power Out! Whole Car Blast tar kål på odör in i minsta skrymsle – till och med i bilens ventilationssystem.

Power Out! Whole Car Blast placeras mitt i bilen, enklast i en central mugghållare eller på mittkonsolen mellan framstolarna. Därifrån arbetar produkten på egen hand med att sanera alla tänkbara uppkomster av dålig lukt.

Det hela går till så att bilens kupéfläkt/klimatsystem justeras för maximal ventilation och återcirkulation (det vill säga att ingen ny luft tillförs utifrån). Sedan placeras Power Out! Whole Car Blast mellan framstolarna och behållaren öppnas enligt den enkla instruktionen. Bilens dörrar och fönster ska vara stängda. Efter cirka 15 minuter är det bara att slänga den tomma burken och njuta av en bil som doftar gott.

Polymerer i ODOR-X gör jobbet genom att kapsla in alla ämnen som kan skapa dålig lukt. Detta oavsett var källan finns – svårtillgängligt under stolarna eller inuti ventilationskanalerna.

Power Out! Whole Car Blast tar inte bara bort den oönskade lukten, den bidrar dessutom med en mild parfym som finns i två utföranden: New Car Scent samt Caribbean Crush, det vill säga nybilsdoft eller en doft av Karibiens blommor och frukter.

April 2018                                Ca pris: 100 kr

Joakim Stenling, produktchef SEAB, tel 08-591 499 23, joakim.stenling@seab.se

OM SEAB
SEAB etablerades på 60-talet och är idag Nordens största distributör av bilvårdsprodukter. I vår portfölj representerar vi ett stort antal starka varumärken såsom Turtle Wax, Armor All, STP, WD-40, WUNDER-BAUM, CorroProtect m.fl. Förutom konsumentprodukter ingår även professionella produkter och serviceanläggningar för bilvård i koncernens erbjudande. Vi sysselsätter totalt 105 personer i Norden och omsätter cirka 400 miljoner kronor per år. Vi tillhandahåller produkter av hög kvalitet för att vårda, bevara och skydda fordon, hem och garage. Med hjälp av starka varumärken skapar vi affärsmöjligheter, lönsamhet och tillväxt för våra samarbetspartners. Hösten 2017 fick SEAB AB nya ägare i Söderbergföretagen. www.seab.se