Handkräm för aktiva händer

Handkräm för aktiva händer

O’Keeffe’s Working Hands har på bara några år blivit USAs mest sålda handkräm för alla som arbetar med händerna. Nu kommer O’Keeffe’s Working Hands till Sverige.

O’Keeffe’s Working Hands mjukar effektivt upp torra händer och stimulerar hudens naturliga reparationsprocess genom återfuktning. Svåra sprickor och extremt torra partier repareras och lindras effektivt.

O’Keeffe’s Working Hands är oparfymerad och kladdar inte som många andra handkrämer. Produkten är också hypoallergen/allergivänlig.

Hemligheten bakom O’Keeffe’s Working Hands framgång och bevisade effektivitet är dess högkoncentrerade och patenterade formula. Denna formula togs fram för att lindra besvär kopplade till extremt torr hud, minska torrhet och ge huden långvarig återfuktning. Om hudens naturliga barriär skadas, kan det leda till ökad fuktförlust, som i sin tur orsakar torra och spruckna händer.

O’Keeffe’s Working Hands skyddar inte bara huden från ytterligare fuktförlust utan drar även ny fukt till huden.

– Vårt nordiskt kalla och växlande klimat försvårar besvären avsevärt för personer med torra händer. Vi lämnar dessutom en 100% pengarna-tillbaka-garanti, säger Jonas Björkroth, produktchef på SEAB som nu börjar marknadsföra O’Keeffe’s produkter.

September 2017
Ca pris: 150 kr

Jonas Björkroth, produktchef SEAB, tel 08-591 499 12,jonas.bjorkroth@seab.se
Dan Eriksson, marknadschef, tel 08-591 499 02, dan.eriksson@seab.se