Hybrid-serien förenklar rengöring och skydd

Hybrid-serien förenklar rengöring och skydd

Turtle Wax helt nya Hybrid-serie sammanför traditionella bilvårdsingredienser med den allra senaste kemteknologin, för fantastiska resultat och nya sätt att rengöra och skydda sin bil. Nu kan man på ett enkelt och snabbt sätt få ett varaktigt resultat.

Den nya Hybrid-serien från Turtle Wax består av tre produkter - Dry & Shine Rinse Wax, Sealant Carnauba Spray Wax och Snow Foam Shampoo - som kompletterar varandra och innebär att användarna på ett mycket enkelt och smidigt sätt kan rengöra och skydda sina bilar.

Dry & Shine Rinse Wax
Denna produkt är en 1-stegslösning som appliceras på en nytvättad bil och spränger bort ytspänningen på vattnet, för snabbare torkning och flammfritt resultat, samtidigt som glansen såväl skyddar som underlättar nästa rengöring. Och Smart Shield teknologin innebär att bilen förses med flera lager av skydd.

Sealant Carnauba Spray Wax
Produkten kan appliceras på både torra och blöta bilar, och på alla utvändiga ytor, och är en 1-stegslösning som i och med Turtle Wax Hybrid-försegling i kombination med Carnauba vaxblandning förseglar ytan och ger ett fantastiskt skydd som håller i flera månader.

Snow Foam Shampoo
Oavsett om du handtvättar eller använder skumlans ger denna produkt rikligt med skum, som består av en blandning av nedbrytningsbara rengöringsämnen. Den pH-balanserade och miljövänliga formulan, som doftar tuggummi, hjälper till att förebygga uppkomst av tvättrepor samtidigt som den bevarar förseglings-/vax-skyddet.

— Vi har genomfört mycket omfattande tester av Turtle Wax nya Hybrid-produkter under sommaren och hösten, och vi är mycket positiva. Som exempel kan nämnas att Dry & Shine Rinse Wax har mycket bra hållbarhet och är verksamt i ungefär sex veckor trots ett antal tvättar, medan det för de flesta ”quick fix”-lösningar är som så att hållbarheten försvinner redan vid första tvätten. Dessa produkter fungerar helt klart över min förväntan, säger Joakim Stenling, produktchef SEAB.

I mer än 75 år har det familjeägda, amerikanska företaget Turtle Wax utvecklat och producerat innovativa bilvårdsprodukter som möter de hela tiden föränderliga kraven från såväl konsumenter som bilindustri.

Det hela började med att Ben Hirsch uppfann flytande ”Auto Polish” i familjens badkar på 30-talet vilket ledde till produktion av den första premium ”Car Polish” produkten, som kallades Plastone. 1946 döptes Plastone om till Turtle Wax, på grund av den hårda ytan som användning av produkten resulterade i, och företaget Turtle Wax grundades.

De tre nya produkterna i Turtle Wax Hybrid-serie finns i butik från och med mitten av mars 2018 och rekommenderade priser (inklusive moms) är:

Dry & Shine Rinse Wax                       240 kr

Sealant Carnauba Spray Wax             180 kr

Snow Foam Shampoo                         270 kr

Joakim Stenling, produktchef SEAB, tel 08-591 499 23, 0704-80 90 91, joakim.stenling@seab.se

Om SEAB

SEAB etablerades på 60-talet och är idag Nordens största distributör av bilvårdsprodukter. I vår portfölj återfinns 19 varumärken, som till exempel Turtle Wax, Armor All, STP, WD-40, WUNDER-BAUM, CorroProtect med flera. Förutom konsumentprodukter ingår även professionella produkter och serviceanläggningar för bilvård i koncernens erbjudande. Vi sysselsätter totalt 105 personer i Norden och omsätter cirka 400 miljoner kronor per år. Vi tillhandahåller produkter av hög kvalitet för att vårda, bevara och skydda fordon, hem och garage. Med hjälp av starka varumärken skapar vi affärsmöjligheter, lönsamhet och tillväxt för våra samarbetspartners. Hösten 2017 fick SEAB AB nya ägare i Söderbergföretagen. www.seab.se