Trygga arbetsflöden med Net iD och smartkort

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 10:20 CEST

SecMakers produkt Net iD är ett klientprogram som möjliggör enkel och säker inloggning i datornät med hjälp av smartkort.

För stora organisationer med många användare ger Net iD tillgång till en rad funktioner som ytterligare förenklar och rationaliserar. SecMaker AB har stor erfarenhet av att integrera sådana funktioner i komplexa miljöer - till exempel inom sjukvård, kommuner och myndigheter samt i internationellt verksamma företag.

Net iD fungerar i alla vanliga Windowsmiljöer (inklusive Vista och CE), Mac OS X, Linux och på olika handdatorplattformar, i nätoperativsystem baserade på Windows, Citrix, Linux samt i system med tunna klienter. Plattformsoberoendet är en av Net iDs stora styrkor.

Införandet av smartkort och SITHS-modellen i Sverige sker nu på bred front. På uppdrag av Sjukvårdsrådgivningen AB levererar SecMaker AB programvaran Net iD, integration och supporttjänster i samarbete med TeliaSonera och Cygate.

Välkommen in till oss i monter F04:70 så ska vi berätta hur vi hjälper dig att skapa tryggare arbetsflöden.

Kommentarer (0)