Sector Alarm fortsätter växa: Inviger nya lokaler i Göteborg

I veckan invigdes Sector Alarms nya lokaler i Göteborg. Över 3 000 kvadratmeter i Gårda som ska rymma de närmare 275 personer som idag arbetar där. Och expansionen bara fortsätter.

Sector Alarm är idag Europas näst största larmbolag med cirka 465 000 kunder. Expansionen har varit stor de senaste åren och bara i Sverige finns idag cirka 200 000 kunder och ambitionen framåt är hög.

– Vi siktar på att nå en miljon kunder till år 2020. I dag har vi verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Irland och Spanien som för övrigt är det senaste landet vi etablerat försäljningsverksamhet. Vår ambition är att starta verksamhet i ett nytt land varje år, säger Jerker Krabbe, VD på Sector Alarm i Sverige.

Jerker Krabbe räknar med ytterligare anställningar till Göteborgskontoret som nu utökats med över 1 000 kvadratmeter. Här sitter bland annat larmcentralen som tar emot 15 000 larmsignaler i veckan och där medarbetarna arbetar treskift. I Göteborg sker också en stor del av utbildningen för nya medarbetare via Sector Way Academy. Sector Alarm har mer än fördubblat omsättningen på tre år och närmar sig nu en miljard och han menar att behovet av trygghet och säkerhet ökar.

– Det finns en enorm tillväxtpotential för oss. I Sverige är idag cirka 10 % av hushållen uppkopplade med larm, i Norge ligger siffran på 18 %. Visst har vi vuxit rejält de senaste åren det finns definitivt utrymme att växa mer. Men det gäller att samtidigt behålla kundnöjdhet och inte minst arbetsglädjen längs vägen. Jag är glad och stolt över att säga att på båda punkterna ligger vi i topp, säger han.

För mer information kontakta:
Jerker Krabbe, VD Sector Alarm i Sverige, mobil: +46 702 14 90 66, mail: jerker.krabbe@sectoralarm.se

• PR, kommunikation

• trygghet
  • säkerhet
  • sector alarm
  • hemlarm
  • brandskydd
  • arbete

Den nordiska säkerhetskoncernen Sector Alarm är totalleverantör av tjänster inom trygghet och säkerhet för privata hem och företag. Under varumärket Sector Alarm erbjuder företaget privata hem och mindre företag en trygg miljö att bo och jobba i. Sector Alarm-koncernen grundades 1995 med huvudkontor i Oslo. Sector Alarm har en position som näst störst i Europa och har ledande positioner i Norge, Sverige och Finland och som marknadsledare i Irland. Sector Alarm har idag cirka 465 000 kunder.