Security Solution AB genomför riskanalyser hos Stockholm Vatten AB

Stockholm Vatten AB väljer att samarbeta med Security Solution AB i genomförandet av de risk- och sårbarhetsanalyser som ingår i Stockholm vattens förebyggande säkerhetsarbete. Security Solution AB har fått detta förtroende då säkerhetsrådgivare på företaget har mångårig erfarenhet av att planera och leda risk- och sårbarhetsanalyser.

Stockholm Vatten ska genomföra risk- och sårbarhetsanalyser på tre verksamhetsområden för att uppfylla lagkrav och de generella RSA-krav som Stockholms Stad har ålagt Stockholm Vatten AB.

Det finns fastställda mål för samhällets krisberedskap:

- minska risken för och konsekvenserna av allvarliga störningar, kriser samt olyckor,

- trygga hälsan och den personliga säkerheten för barn, kvinnor och män

- hindra eller begränsa skador på egendom och miljö

Utöver dessa mål, är det av stor vikt att samhällsviktig verksamhet fungerar även under kriser och extraordinära händelser. Samhällsviktiga verksamheter är funktioner i samhället som måste fungera för att inte samhället eller medborgarna ska ta skada. Exempel på samhällsviktig verksamhet är energiförsörjning, system för kommunikation och information, vatten och avlopp, hälso- och sjukvård etc.

De säkerhetsrådgivare som genomför analyserna kommer att använda sig av IT-stödet RISKsolution® XT som är ett dokumentationsstöd för riskanalyser.

• Konsultverksamhet

• it-stöd
  • riskanalys
  • risksolution xt
  • security solution ab
  • säkerhetsrådgivare
  • stockholm vatten ab
  • risk- och sårbarhetsanalys
  • lagkrav

• Stockholm

Security Solution AB är ett Göteborgsbaserat företag som har både lång och bred erfarenhet inom säkerhetsbranschen. Vi fokuserar på att ge våra samarbetspartners en helhetslösning inom förebyggande administrativ säkerhet genom att erbjuda både IT-stöd och produktnära tjänster.

Sofia Öhlund

Presskontakt Ekonomi och kvalitet 031-98 90 00