Sefinas Pantbank håller stängt i samtliga butiker

Vi håller just nu på med en säkerhetsuppdatering av samtliga butiker.

Alla våra butiker har redan idag marknadsledande säkerhetsutrustning, men för att bättre kunna garantera säkerhet både för personal likväl som för kundernas ägodelar, kommer vi efter den uppdatering vi nu genomför att ha den allra senaste teknologin inom säkerhet.

Saker som är bra att veta:

Samtliga kunder vid våra butiker i Kista, Västerås och Skärholmen får automatiskt anstånd med att betala ränta och avgifter till dess att vi kan bekräfta (via vår hemsida eller på annat sätt) att kunderna kan komma in till våra butiker för att lösa eller sätta om sina lån. Ni ska alltså inte vara oroliga att era lån förfaller eller går på auktion!

Kunderna vid våra övriga butiker kommer inte att behöva betala några extra avgifter under tiden som butiken är stängd. Det vill säga; ingen extra ränta läggs till ditt lån.

Under tiden vi håller butikerna stängda kommer inga föremål att skickas på auktion.

Om det värsta har hänt, att din ägodel försvunnit från oss, så kommer du att ersättas med varans VÄRDE (minus lånesumman) och inte den summan du lånat på den. Allt detta tar dock tid att administrera, och vi beklagar djupt att några av er drabbats. Vi kommer att informera er drabbade löpande genom processen gällandes ersättning och information.

Har du frågor som rör ditt specifika lån, vänligen maila oss på info@sefina.se. Skriv då vilka lån du vill veta mer om, samt ditt personnummer och vilken butik ditt lån tagits på. Detta är det absolut smidigaste sättet för dig att få ett besked.

• Brott, juridik, rättsfrågor

Nils Klevmarken