SEFINA SVENSK PANTBELÅNING EXPANDERAR

Sefina Svensk Pantbelåning ökar omsättningen och öppnar nya kontor i Norrköping och Linköping.

-Sefina har under de första nio månaderna 2011 ökat omsättningen med drygt 10% jämfört med 2010, och vi ser en ökad efterfrågan i fler städer. Nu öppnar vi två nya kontor i Norrköping och Linköping, säger Siv Svensson, VD på Sefina Svensk Pantbelåning.

De två nya kontoren är Sefina Svensk Pantbelånings 17:e respektive 18:e kontor i Sverige. Norrköpingskontoret, som ligger på Drottninggatan 38 och rymmer både pantbelåning och försäljning av klockor och smycken öppnar den 18:e oktober, medan Linköpingskontoret på Storgatan 24, öppnar den 1:a november.

Sefina Svensk Pantbelåning erbjuder privatpersoner möjligheten att låna pengar med värdesaker som säkerhet, t.ex. guld, silver, klockor, instrument, smycken, och märkesvaror såsom kläder och väskor.

-Att belåna värdesaker är ett smart och enkelt sätt att låna pengar, och man väljer själv om man vill hämta ut varorna eller inte. Pengarna får man kontant i handen eller insatta på sitt bankkonto, säger Siv Svensson.

För ytterligare information, kontakta:

Siv Svensson, VD: 0706-84 77 95

Nils Klevmarken, Regionchef: 0734-31 07 60

• pantbelåning
  • pantbank
  • nordens största pantbank
  • kortlån
  • privatlån
  • låna på en värdesak
  • låna pengar av dig själv
  • öka omsättningen
  • expanderar
  • lån
  • svensk pantbelåning
  • sefina

Sefina Svensk Pantbelåning är Nordens största pantbankskedja, grundad 1884 av Oscar Swartling. Sefina erbjuder lån med värdesaker som säkerhet till privatpersoner över 18 år och ingår idag i Sefinakoncernen. Under det brutna räkenskapsåret 2010-2011 uppgick omsättningen till drygt 250 miljoner kronor och företaget har 85 anställda och 18 kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Södertälje, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping och Linköping. Huvudkontoret finns i Stockholm. För ytterligare information se www.sefina.se.

Nils Klevmarken

Presskontakt Operativ chef 0734-310760