SEKAB söker nya medarbetare

Vill du arbeta med att utveckla produkter, tjänster och affärer som minskar våra ekologiska fotavtryck? SEKAB söker nu utvecklingsingenjörer och affärsutvecklare/säljansvarig som vill bidra till en framtid där vi inte är beroende av fossila råvaror.

Utvecklingsingenjörer för förnybara produkter och processer

Vi är just nu mitt i en spännande utvecklingsfas när teknologin för att göra biodrivmedel och kemikalier av biomassa är på väg att bli kommersiell.  Till vårt dotterbolag SEKAB E-Technology söker vi utvecklingsingenjörer för experimentell processutveckling i demonstrationsanläggningen Biorefinery Demo Plant.

Vi söker personer med några års erfarenhet men också dig som är nyexaminerad civilingenjör. Hos SEKAB handlar jobben om experimentell utveckling av processer och teknologier inom bioraffinaderiområdet. I tjänsterna ingår både nationella och internationella kontakter inom de nätverk och projekt som SEKAB deltar i. Våra nya utvecklingsingenjörer kommer även att ha möjlighet att själva initiera och leda utvecklingsprojekt inom området.

Läs mer om tjänsterna här»

Affärsutvecklare med säljansvar för biodrivmedlet ED95

Med SEKAB:s förnybara etanolbränsle ED95 kan utsläppen av koldioxid från lastbilar minska med upp till 87 procent, jämfört med diesel.  Vi söker nu en säljansvarig med fokus på affärsutveckling för ED95 på lastbilssidan.

Vår nya säljansvariga kommer att arbeta med att utveckla nya affärsmöjligheter och skapa nya kundrelationer. I arbetet ingår att kartlägga möjliga kunders och transportköpares behov av hållbara drivmedel. Den säljansvariga ska bygga upp förtroendefulla relationer och på lång sikt skapa underlag för fler kunder. Den vi söker är en person med flera års erfarenhet av relationsbyggande försäljning och en högskoleexamen inom försäljning, marknad, ekonomi eller motsvarande.

Läs mer om tjänsten här»