SEKAB söker två nya medarbetare

Etanolföretaget SEKAB fortsätter att utveckla verksamheten och rekryterar två nya medarbetare. Företaget söker en ny process- och kemiingenjör och en IT-systemadministratör.

– Våra nya medarbetare kommer att vara med och bidra till en framtid där beroendet av fossila råvaror och drivmedel minskar. Genom att nyanställa ser vi till att SEKAB fortsätter att vara ett ledande företag inom förnybara drivmedel och gröna kemikalier, säger Kristina Nilsson, kommunikationschef på SEKAB.

Tidigare i år har SEKAB anställt en ny expert på biodrivmedel och en expert på biotekniska frågor. Nu söker företaget en erfaren ingenjör inom processteknik och kemi. Rätt person har högskoleexamen i organisk kemi och flera års erfarenhet av drift, underhåll och analysverksamhet inom processindustrin. Dessutom söker SEKAB en ny IT-systemadministratör. Personen som företaget letar efter ska vara noggrann och serviceinriktad samt ha minst tre års erfarenhet av drift och felsökning i ett företags IT-miljö. Båda tjänsterna är tillsvidareanställningar vid SEKAB:s huvudkontor i Örnsköldsvik.

– Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter i en viktig framtidsbransch. Det är viktigt för oss att rekrytera den skickligaste tekniska personalen, säger Kristina Nilsson.

SEKAB är ett av Europas ledande etanolföretag och har arbetat i mer än 25 år med etanolbaserade biodrivmedlet ED95 för tunga fordon som lastbilar och bussar. Genom att köra på ED95 i stället för diesel är det möjligt att minska utsläppen av koldioxid från buss- och lastbilstrafik med upp till 90 procent. SEKAB är också Europas största leverantör av gröna kemikalier. SEKAB:s förnybara kemikalier som acetaldehyd, etylacetat och spolarvätska tillverkas av etanolderivat.

Kontakt:

Kristina Nilsson, kommunikationschef SEKAB
kristina.nilsson@sekab.com

Läs mer om tjänsterna och om hur du ansöker här: