Sellpy tar in 20 miljoner i nytt kapital för fortsatt tillväxt!

Sellpy, företaget som hjälper dig sälja de saker du inte vill sälja själv, tar in nytt kapital för fortsatt snabb tillväxt.

– Vår strategi är fortsatt snabb tillväxt genom att ytterligare förenkla för både säljare och köpare av begagnade varor säger Michael Arnör, grundare och vd Sellpy.

Under 2017 sålde Sellpy mer än 1 miljon varor och dubblade omsättningen jämfört med 2016. Sellpy lanserades i Stockholm under hösten 2014 och har sedan dess vuxit till att erbjuda både sälj- och köptjänsten i hela Sverige.

– Vi fortsätter att växa kraftigt och det känns väldigt roligt att vi har fått ytterligare finansiering från befintliga ägare. Genom att Sellpy löser allt det praktiska kring försäljningen kan vi göra transaktionerna supersmidiga för både säljare och köpare. Det gör att våra kunder väljer att sälja saker som annars bara skulle legat och samlat damm, vilket är bra för både plånboken och miljön, säger Michael Arnör, VD och grundare Sellpy.

H&M-gruppens investeringsverksamhet CO:LAB går tillsammans med ett antal andra existerande ägare och anställda in med 20 miljoner kronor i bolaget vilket möjliggör fortsatt tillväxt.

– Trots att vi idag har över 100 000 varor till salu har vi bara skrapat på ytan. Det finns oerhörda mängder saker som inte används och vi kommer inte nöja oss förrän vi har sålt dem alla.

För att möta den ökade efterfrågan från både köpare och säljare investerar Sellpy nu rejält i produkt- och utvecklar-teamet för att fortsätta bygga en ännu smidigare och roligare upplevelse.

– De senaste månaderna har vi gjort det betydligt enklare för våra säljare att kontrollera sina egna försäljningar och man kan nu sätta sina egna priser, redigera sina annonser och få tillbaka varor man inte längre vill sälja. Utöver det lanserar vi snart hemleveranser för köpare samt gör det enklare att returnera varor. Målet är att det ska vara en bättre upplevelse att handla begagnat än att handla nytt, säger Michael Arnör.

Om Sellpy

Sellpy är det enklaste sättet att sälja och köpa begagnat!

Det enda du behöver göra för att sälja är att beställa en Sellpypåse, packa den med allt du vill få sålt och beställa hämtning. Vi hämtar vid dörren och sköter försäljningen åt dig. Via ditt Sellpykonto följer du hela försäljningen och du behåller alltid kontrollen om du vill, genom att exempelvis påverka vad du vill att vi säljer, redigera annonser och sätta priser. Det som inte säljs går till välgörenhet.

Som köpare väljer du bland över 100 000 unika prylar till grymma priser. Du handlar tryggt med returrätt och snabba leveranser samtidigt som du handlar second hand.

Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar värld genom att ge saker som inte används ett nytt hem!

Läs mer på www.sellpy.se.

Michael Arnör, VD och grundare, 076 266 90 62 , michael@sellpy.se