Anna Kristell blir chef för Semantix översättningsverksamhet

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 07:27 CEST

Semantix var affärsområdeschef för regionerna.

– Anna har den mix av nytänkande och gedigen kunskap om översättningsbranschen som krävs för att lyfta vår verksamhet till nästa nivå. Hon har också ett stort fokus på att leverera hög kvalitet, vilket är helt avgörande för våra kunders affärer, säger Anders Uddfors, vd på Semantix.

Anna Kristell har varit anställd på Semantix sedan 2003. Hon började med att starta upp Semantix Eqvator i Malmö som säljande projektledare för att några år senare anta rollen som chef för region Syd. Anna är i grunden civilekonom med inriktning mot marknadsföring.

– Jag ser mycket fram emot att kliva in i rollen som tjänsteområdeschef för översättning. Med tio års erfarenhet av olika tjänster inom Semantix har jag god inblick i branschen och en bra förståelse för vad som krävs för att Semantix översättningsverksamhet ska kunna fortsätta växa och vara konkurrenskraftig, säger Anna Kristell.

Anders Uddfors, VD och koncernchef
08-506 225 55, anders.uddfors@semantix.se

Anna Kristell, Tjänsteområdeschef Översättning
040- 601 97 72, 070 760 41 44, anna.kristell@semantix.se

Semantix är Nordens ledande språkföretag, med tjänster inom översättning, skrivande, språkutbildning och tolkning. Företaget har ett nätverk med 6 500 översättare, tolkar och språkkonsulter knutna till sig och erbjuder språktjänster inom alla språk. Semantix har sex kontor i Sverige, tre i Norge och fyra i Finland.