Jonas Vesterlund utses till affärsområdeschef för Semantix regioner

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 08:10 CEST

Jonas Vesterlund övertar rollen som affärsområdeschef för Semantix regioner i samband med att Anna Kristell tillträder som tjänsteområdeschef för översättning.

- Jonas har under det senaste året framgångsrikt drivit region Nord både när det gäller försäljning och operativ verksamhet. Han har visat mycket god förmåga att kombinera sälj, marknadsföring och anpassning av våra tjänster utifrån kundernas specifika behov på ett kreativt och affärsmässigt vis. Jonas har de allra bästa förutsättningarna att säkra en fortsatt framgångsrik utveckling för regionerna specifikt och Semantix som helhet, säger Anna Kristell.

Jonas började på Semantix hösten 2011 som regionchef för Nord. Han har tidigare arbetat som regional försäljningschef, nyckelkundsansvarig och driftschef på G4S Cash Solutions samt har mångårig erfarenhet från resebranschen, bland annat som regionsansvarig på SAS.

Anna Kristell, tjänsteområdeschef översättning
070-760 41 44 anna.kristell@semantix.se

Maria Lundmark, marknadschef
08-506 225 42, 070-661 08 09, maria.lundmark@semantix.se

Semantix är Nordens ledande språkföretag, med tjänster inom översättning, skrivande, språkutbildning och tolkning. Företaget har ett nätverk med 6 500 översättare, tolkar och språkkonsulter knutna till sig och erbjuder språktjänster inom alla språk. Semantix har sex kontor i Sverige, tre i Norge och fyra i Finland.