Semantix blir platinumsponsor för Translators without Borders

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2018 10:51 CET

Translators without Borders (TWB) är en ideell organisation som erbjuder språk- och översättningsstöd till humanitära och andra ideella organisationer på global nivå. Semantix har bidragit till detta arbete sedan 2012 och är därför en av de äldsta sponsorerna. Nu väljer språkföretaget att uppgradera sitt medlemskap från guld till platinum.

– Vår kärnverksamhet består av tolkning och översättning. I årtionden har vi fört människor samman och rivit språkbarriärer. Att bidra till Translators without Borders arbete är en självklarhet, då det går helt i linje med vår mission, säger Patrik Attemark, vd på Semantix.

En annan anledning till att Semantix nu utökar stödet är att de ser det som en viktig del i den övergripande strategi Semantix har för att hjälpa personer i nöd på ett verksamhetsnära sätt.

– Med tanke på vårt syfte och våra starka mänskliga värderingar, så är vi glada över att fortsätta bidra ännu mer till det viktiga arbete som Translators without Borders utför, fortsätter Patrik Attemark.

Semantix är Nordens ledande leverantör av översättnings- och tolktjänster med närmare 50 års samlad erfarenhet. Bland kunderna finns små och stora företag och myndigheter inom olika branscher. Semantix omsätter cirka 900 miljoner kronor och har kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Kina, Chile och Spanien. Totalt har företaget cirka 450 anställda medarbetare och cirka 8 500 frilansande språkexperter i sitt nätverk. Semantix är majoritetsägt av private equity-fonden Segulah V L.P.