Semantix rekryterar anbudsansvarig i Finland

Pressmeddelande   •   Aug 11, 2015 08:00 CEST

Antalet offentliga upphandlingar blir allt fler och mer komplicerade. För att ytterligare stärka positionen på den offentliga tolk- och översättningsmarknaden har Semantix rekryterat en anbudsansvarig i Finland. Den 3 augusti tillträdde Mia Hirvi tjänsten i Helsingfors som anbudsansvarig.

– Mias kunskap om företaget i kombination med att hon är en driven och analytisk person gjorde valet lätt. Hon är helt rätt person för att axla uppdraget som anbudsansvarig i Finland, säger Maria Krantz, chef för Semantix juridik- och anbudsavdelning.

Mia har tidigare arbetat inom Semantix tolkverksamhet och kommer framöver att tillhöra Semantix anbudsavdelning på koncernnivå. Inom Semantix koncern arbetar i dag fyra personer på heltid med anbud till den offentliga sektorn.

– Det är spännande för mig att arbeta på Semantix anbudsavdelning och få möjlighet att bredda min erfarenhet inom språkindustrin, säger Mia Hirvi.

Semantix har under de senaste fyra åren vuxit starkt inom den offentliga sektorn och vinner i dag cirka 50 procent av de upphandlingar som bolaget deltar i.

För mer information

Maria Krantz, chef för juridik- och anbudsavdelningen på Semantix, 08-506 22 534, maria.krantz@semantix.se

Semantix är Nordens ledande språkföretag, med tjänster inom översättning, skrivande, språkutbildning och tolkning. Företaget har ett nätverk med 7000 översättare, tolkar och språkkonsulter knutna till sig och erbjuder språktjänster inom alla språk. Semantix har sex kontor i Sverige, två i Norge och fyra i Finland.