Bokning av skidresor tar fart i augusti

Bokning av skidresor tar fart i augusti

Tillhör du också de skidfantaster som längtar efter gnistrande snö, strålande sol och nypistade backar? Nu är det dags att börja tänka på vinterns skidresa.

Samtidigt som sommarledigheten lider mot sitt slut börjar bokningarna av vinterns skidresor. Det är tydligt att övergången från semestertider till vardag har fått Sembos kunder att börja tänka på nästa semester. Många har redan planer för höstlovet, så nu är det vintersemestern som står på tur.

-Vi vet att det är stor efterfrågan på skidresor, särskilt till Österrike, Frankrike och Italien, säger Emma Foss, marknadsanvarig på Sembo. Som vanligt är det sportlovet som bokar tidigt. Våra familjelägenheter är det som säljer först.

Sembo ser en ökad försäljning bland populära orter i Alperna. Tre av dessa är italienska Livigno, franska Chamonix och Zell am Zee i Österike. Dessa är familjevänliga orter men erbjuder även tuffare skidåkning för fantasterna! Även svenska orter som Ramundberget och Sälen är populära.

-De bästa rabatterna hittar du alltid i början och slutet av säsongen och har du möjlighet att välja december, januari eller mars finns det många alternativ att välja mellan och riktigt bra priser, fortsätter Emma.

Som vanligt hos Sembo kan kunderna boka endast boendet, eller om de vill lägga till färjebiljetter och ta bilen på skidsemestern. Sembo erbjuder även flygbiljetter från alla skandinaviska flygplatser, som du enkelt kompletterar med t ex en hyrbil.