Uppsalas näringsliv får ny möjlighet att skapa attraktiva arbetsplatser

Senab Interior är ett av Nordens ledande företag inom inredning för offentlig miljö med fokus på arbetsplatsen. Nu förstärker bolaget sin position i mellersta Sverige genom att öppna kontor och showroom i centrala Uppsala.

Uppsalas privata näringsliv och offentliga sektor får nu möjlighet att skapa attraktiva och verksamhetsbaserade arbetsplatser med hjälp av Senab Interiors kompetens. Inredningsföretaget har 40 års erfarenhet av att skapa stimulerande arbetsplatser som lockar till såväl kreativt som effektivt arbete.

Kajsa Persson, som idag är säljare på Senab Interior i Stockholm blir teamledare för nyetableringen och kommer att leda arbetet på plats i Uppsala. Under början av nästa år beräknas kontor och showroom stå färdigt och fler säljare till Uppsalaregionen kommer att rekryteras. Uppsalakontoret kommer organisatoriskt att tillhöra Senab Nord som leds av affärsområdeschef Cristian Dahlén.

– Vi väljer Uppsala som ort för nyetablering då vi strategiskt tror att staden har mycket att ge med sina lärosäten, sitt geografiska läge och sin starka näringslivsprofil. Uppsala är helt klart en ledande destination för möten inom näringslivet. Genom vår närvaro ökar vi också tillgängligheten för våra rikstäckande kunder och ger dem möjlighet att se möbelnyheter och inredning på plats, säger Cristian Dahlén, affärsområdeschef Senab Nord.

Nya kontor och showrooms
Senab Interior har under de senaste två åren öppnat kontor och showrooms i Jönköping, Karlstad, Helsingborg, Gävle, Edsbyn, Sundsvall och Östersund. Totalt finns Senab nu på 11 orter i Sverige.

För ytterligare information kontakta:

Cristian Dahlén, affärsområdeschef Senab Nord, 0765-33 50 40 eller e-post: cristian.dahlen@senab.com

Lars Svanström, affärsområdeschef Senab Stockholm, 0765-33 50 33 eller e-post:
lars.svanstrom@senab.com

• Uppsala

Senab är ett av Nordens ledande företag när det gäller inredning av offentlig miljö. Våra fyra verksamhetsområden är; Senab Interior - erbjuder verksamhetsbaserad kontorsinredning: Senab Concept – skapar varumärkesbyggande inredningskoncept; Senab Hospitality – helhetslösningar för inredning av hotell & restaurang; Senab Services – servicelösningar på arbetsplatsen.

Senab AB är ett svenskt företag som startades 1975 och ingår i koncernen Edsbyn Senab AB. Företaget har ca 125 medarbetare och en omsättning om 1,2 MSEK år 2014. Senabbolagen finns på elva orter i Sverige, nio orter i Norge samt i Shanghai.