Pressinbjudan: Serendipity Challenge Summit Stockholm 27 mars

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2018 13:52 CET

Techarenan samlar 20 svenska framtidsbolag verksamma inom olika branscher så som medtech, biotech, cleantech, robotik, fintech, edtech, e-health, IoT, VR och AI. På plats kan besökare klämma och känna på framtidens produkter och tjänster som kommer att förändra, förbättra och utveckla sina respektive industrier.

På huvudscen hålls paneldiskussioner och keynotes på temat "från startup till miljardbolag". Här kommer entreprenörer, industriledare och investerare diskutera innovation, entreprenörskap och framtidens teknologier. Under förmiddagen kommer också Sveriges riksdagspartier att frågas ut kring hur de som politiker kan bidra till att skapa grogrund för fler innovativa och snabbväxande företag som skapar jobb och tillväxt.

Pressackreditering

Pressackreditering görs genom att maila camilla@sdip.se. Intervjuer med bolag eller panelister/talare kommer faciliteras på förfrågan. Meddela gärna önskemål om intervjuer i samband med pressackrediteringen.

Live-översättning (svenska till engelska) kommer erbjudas på plats.

Tid och Plats

09:30 – 17:00, 27 Mars 2018

Hotel At Six (ingång till höger om TAK), Brunkebergstorg 2-4, Stockholm

Mer info: http://theserendipitychallenge.se/summit-stockholm/ Registrering är kostnadsfritt men platserna är begränsade.

För övriga frågor, kontakta:

Presskontakt: Camilla Wallin, camilla@sdip.se +46(0)709 58 11 08

Tävlingschef: Omid Ekhlasi, omid@sdip.se +46 (0)735 25 25 09

Serendipity Challenge är en årlig entreprenörstävling och techarena öppen för alla Sveriges och Nordens entreprenörsledda bolag i startup- och tillväxtfas. Finalen äger rum under Almedalsveckan där 50 framtidsbolag gör upp om titlarna “Årets startupbolag” och “Årets tillväxtbolag”. Tävlingen, som öppnar för ansökningar i april, riktar sig till entreprenörsledda bolag som bygger på en unik innovation eller affärsidé med potential på den globala marknaden.

Kommentarer (0)

Kommentera