ServiceCompagniet söker en Affärsutvecklare för Nationella Affärer

Affärsutvecklare Nationella Affärer

Är du en analytisk och strukturerad person med sinne för affärer så kan du vara vår nya affärsutvecklare.

Om företaget

För 20 år sedan påbörjades ett erfarenhetsutbyte mellan ett antal driftiga entreprenörer i städbranschen. Samarbetet bidrog bland annat till att ServiceCompagniet bildades och idag erbjuder vi professionella städ- och servicelösningar till kunder med lokaler i hela landet. Utförandet av tjänsterna sker genom våra lokalt starka ägarbolag och försäljning och samordning sker via vår centrala organisation. Vi startade vårt första rikstäckande uppdrag för ca tio år sedan och vi omsätter nu ca 200 MSEK på nationella kunduppdrag. Hela bolagsgruppen omsätter över 1 miljard kr och sysselsätter fler än 3000 medarbetare. Våra kunder är rikstäckande, oftast verksamma inom privat sektor och finns inom de flesta branscher.

Att arbeta inom ServiceCompagniet passar för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer och trivs i en entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Vi har stort fokus på tillväxt och att hitta nya spännande affärsmöjligheter på nationell nivå. Vi kommer att fortsätta breddningen av vårt tjänsteutbud och har de senaste åren utvecklats från att leverera renodlade lokalvårdstjänster till att erbjuda ett komplett utbud inom arbetsplatsservice.

Arbetsuppgifter

Som Affärsutvecklare arbetar du med att skapa nya kundsamarbeten och utveckla befintliga. Ditt fokus är att identifiera och bearbeta nya kunder och driva affärsprocesser och upphandlingar, säkerställa att vunna uppdrag implementeras i vår organisation samt att initiera och projektleda initiativ som leder till att vi får längre, större och lönsammare kundsamarbeten. Du kommer att få ta dig an komplexa affärsupplägg och skapa konceptuella lösningar utifrån kundernas verksamhet och behov.

För att lyckas i denna roll förväntas du hålla ihop stora anbud och skapa och presentera attraktiva affärslösningar såväl i skrift som i muntliga presentationer och känna dig trygg med att ha ett stort kontaktnät både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår att författa anbud samt medverka i arbetet med analys och utveckling av prissättning.

Rollen innebär ett nära samarbete med ServiceCompagniets utförarbolag och Du ingår i ett nationellt säljteam och rapporterar till VD. Placeringsort är Stockholm.

Formella krav

• Du är resultatinriktad, självgående och ansvarstagande
  • Du har mycket goda kunskaper i Excel
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
  • Du har relevant eftergymnasial utbildning inom t ex ekonomi eller försäljning (meriterande)
  • Erfarenhet från liknande roll och strategisk försäljning mot större kunder i FM- eller städbranschen (meriterande)
  • Erfarenhet från projektledning (meriterande)
  • Körkort är ett krav

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Frågor besvaras av VD Annika Jansen, annika.jansen@servicecompagniet.se eller 0708-18 0011

Välkommen med din ansökan!

• hs service&support
  • nationella affärer