Pressmeddelande -

SESNordic deltar på CES Las Vegas -The Global Stage for Innovation- 9-12 Januari 2018

SESNordic deltar på CES Las Vegas -Den Globala Scenen för Innovation- 9-12 Januari 2018

I 50 år har CES fungerat som scen för innovatörer och konsumentteknologi där nya generationens innovationer introduceras på marknaden. CES ägs och produceras av Consumer Technology Association (CTA) och lockar världens affärsledare och banbrytande tänkare.

CES är världens största mässa för konsumentteknologi och den största årliga mässan i USA. Det är ett evenemang som spänner över globala marknader, skapar förbindelserna mellan nyckelaktörer inom industrin och gör det möjligt för innovationer inom konsumentteknologi att växa och utvecklas. Exempelvis lanserade CES redan 1967 produkter såsom VCR, DCD, Plasma-TV, Blu-Ray-DVD och 3D-skrivare. De kan och visste redan då.

CES är definitivt stället att presentera produkter och innovationer som formar morgondagen och förändrar världen.

I samarbete med Region Västerbotten och Invest in Västerbotten deltar SESNordicCES, Las Vegas.

SESNordic ska inviga internationell marknad på ett tydligare plan än tidigare. De står konkurrenskraftiga med bland annat unik branschexpertis. Syftet med deltagandet för SESNordic är även att knyta nya internationella affärskontakter, bli inspirerad av ny teknik och nya innovationer samt att kunna implementera den kunskapen i den egen verksamheten.

Vi är redo för att utveckla den internationella marknaden. Vi arbetar redan idag med ett flertal företag och varumärken i Europa. Vi vill och tänker ta steget vidare. Kompetens och kapacitet har vi, det är det inget tvivel om. Nu har vi dessutom Invest In Västerbotten och vår konsult Peter Karlstén (Gate 88) med oss. Peter är till stor hjälp då det gäller avtalsskrivningar, olika moment och även affärsprocesser i USA. Vi vill knyta fler internationella kontakter och helt enkelt bli bättre och mer kunnig inom internationell marknad. Och det ska vi bli, säger Rebecca Hansson CEO SESNordic Vilhelmina.

CES, tidigare The International Consumer Electronics Show (International CES®), presenterar 2018 över 3 900 utställande företag, ett konferensprogram med mer än 300 konferensmöten och mer än 170 tusen deltagare från 150 länder. Utan tvekan är Consumer Electronics Show (CES) världens största och viktigaste konsumentelektronikmässa.

Då eventet ägs och produceras av Consumer Technology Association (CTA) ™ – teknikföreningen som representerar den amerikanska konsumentteknikindustrin på 292 miljarder dollar, lockar den världens företagsledare till ett forum där branschens mest relevanta frågor tas upp.

Jag ser fram emot denna teknikmässa och affärsresa. Vi ser med tillförsikt på både planerade och oplanerade möten på CES. Det här ska bli riktigt roligt, säger Martin Kanon, Sales Director på SESNordic.

Vi har redan nu en hel del inplanerat vilket är lovande inför framtiden och de mål vi har. Därför ankommer vi till Las Vegas redan den 5 januari och är åter i Sverige först den 16/1. Men det var också en del av avsikten med affärsresan och mässan- att boka möten och knyta internationella kontakter, avslutar Rebecca Hansson, VD SESNordic.

Vill du veta mer om teknikkonferensen CES kan du se här.

• Media, kommunikation

• martin kanon
  • rebecca hansson
  • ces las vegas
  • ces 2018
  • teknikmässa
  • digital marknadsföring
  • sesnordic
  • ces

SESNordic är en renodlad fullservicebyrå för tjänster inom sök, sökstrategier och marknadsföring i sökmotorerna, vilket inkluderar tjänster inom Sökmotoroptimering SEO, Sponsrade länkar, Strategier för Digital marknadsföring, Mobil annonsering, Annonsering i Sociala Medier, Konverteringsoptimering, Webbanalys och utbildningar inom nämnda områden.

SESNordic kännetecknas av hög kvalitet och hög kompetens samt proaktivt och effektivt projektledningsarbete. SESNordic levererar RESULTAT.

Rebecca Hansson

Presskontakt VD SESNordic AB 0940 125 55