Intresset ökar för filmevent

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2014 09:25 CEST

Intresset för att arrangera ett filmevent som ett sätt att kommunicera med kunder eller medarbetare växer. Under januari - april har antal bokade filmevent hos SF Bio Konferens & Event ökat med 37 procent jämfört med samma period förra året.

– Vi märker ett stadigt ökande intresse från våra kunder att arrangera ett filmevent som ett sätt att kommunicera med medarbetare eller andra intressegrupper, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef. Det blir oftast väldigt lyckade möten där man förenar nytta med nöje på ett trevligt sätt. Konceptet är kostnadseffektivt, skapar påverkan och arrangören äger deltagarnas fulla uppmärksamhet.

Upplägget bygger på att mötesarrangören visar en aktuell film, före eller efter premiär, på en av SF Bios biografer. I samband med det hålls en presentation eller demonstration från scenen eller i biografens foajé för att kommunicera ett budskap och arrangören bjuder ofta på mingelmat och dryck.

I höst är svensk film stark på biograferna. Några av de titlar som lämpar sig väl för ett filmevent är dramat ”Min så kallade pappa” av Ulf Malmros med Michael Nykvist i huvudrollen och komedin ”Medicinen” i regi av Colin Nutley. Andra tips är den animerade familjefilmen ”Flygplan 2”. Lite längre fram kommer även den svenska komedin ”Hallonbåtsflyktingen” i regi av Leif Lindblom med bland andra Jonas Karlsson, Suzanne Reuter och Frida Hallgren i rollerna.

Om SF Bio Konferens & Event: www.sf.se/konferens

För mer information kontakta:
SF Bio Konferens & Event
Affärsområdeschef Patrik Dyrendahl, 08-680 37 25
Patrik.dyrendahl@sfbio.se

MÖTEN ÄR BÄST PÅ BIO! Biografen är den perfekta platsen för ditt nästa möte. SF Bio Konferens och Event finns på 16 orter med 33 biografanläggningar. Vi erbjuder salonger med konferensteknik för både mindre och större sällskap. SF Bio Konferens och Event är ett affärsområde inom SF Bio AB. För bokningsförfrågan ring: 0771 11 12 13.

Kommentarer (0)