​SF Anytime sluter avtal med Nordisk Film

Sveriges största hyrfilmstjänst, SF Anytime, har ingått ett avtal med Nordisk Film. Avtalet innebär att SF Anytime adderar cirka 40 nya titlar per år, samt förstärker sitt utbud med ytterligare 500 katalogfilmer.

SF Anytime är Sveriges populäraste hyrfilmsbutik online. På www.sfanytime.com kan kunder redan idag välja mellan cirka 7 500 olika filmer, tv-serier och dokumentärer. 2015 omsatte företaget närmare 200 miljoner kronor.

Avtalet med Nordisk Film innebär framför allt att cirka 40 nya titlar per år kommer att få VOD-premiär hos SF Anytime. Bland dem finns storfilmer som Allegiant (1 augusti) och London has fallen (15 augusti). Dessutom kommer man inom kort att kunna hyra svenska succéer som En man som heter Ove och Beck – sista dagen, samt även kommande lokala produktioner från Norge, Danmark och Finland.

– Det här befäster vår position som Sveriges ledande hyrfilmstjänst online, och gör vårt redan starka erbjudande ännu bättre. Svenskar och andra nordbor älskar film, och vi växer hela tiden. 2015 var ett bra år, och vi kan se redan nu att 2016 kommer bli ännu bättre, säger Jonas Dahllöf, VD för SF Anytime.

Avtalet innebär också att cirka 500 katalogtitlar läggs till SF Anytimes redan stora bibliotek. Dessa kommer att läggas till i SF Anytimes filmbutik under det kommande året.

SF Anytime grundades 2002 och är idag den ledande video on demand-tjänsten i Norden och Baltikum. Tjänsten är tillgängligt via ledande TV-operatörer och OTT-partners och erbjuder allt från de senaste storfilmerna från Hollywood till smalare kvalitetsfilm och tv-serier. SF Anytime är en del av AB Svensk Filmindustri som i sin tur är en del av Bonnier AB. sfanytime.com

Peter Öhman

Head of Content