Fortsätter stärka sin position – STS ansluter sig till SFVF

Skandinaviens största oberoende verkstadskedja för tung utrustning, STS, ansluter sig till Nordens största fordonsbranschförening, SFVF.

– Vi har många gemensamma frågor som vi kommer att driva tillsammans och vi kommer samtidigt dra nytta av varandras erfarenheter och kunskaper, säger Bo Ericsson, VD för SFVF och fortsätter:

– Det är ett härligt kvitto på att fler och fler vill dra nytta av våra kunskaper och höga kompetens när det gäller 100% servicemarknad, arbetsmiljö, service/reparationer, lack/skadefrågor, juridik, nationella och internationella nätverk. Att nu få utveckla vårt arbete och arbeta med frågor för tunga sidan känns utvecklande.

– För oss på STS är det både naturligt och självklart att vi ansluter oss till en professionell branschförening som arbetar för oss. SFVF är en förening som driver våra och branschens viktiga gemensamma frågor framåt. Kontaktytorna är de instanser som på olika sätt, direkt eller indirekt, påverkar våra och branschens förutsättningar för en hållbar utveckling framåt. Jag ser fram emot att få jobba nära SFVF, säger Stefan Klingberg, VD för STS.

För mer information, kontakta:

Stefan Klingberg, VD STS, 042-29 97 70

Bo Ericsson, VD SFVF, 08-516 475 11

Om STS: 1993 slog den första STS-verkstaden upp portarna i Helsingborg. Sedan dess har vi vuxit och följt med våra kunder norrut. Med 17 verkstäder från Malmö i söder till Luleå i norr finns vi alltid nära till hands när du behöver oss. Det spelar ingen roll om du får haveri i centrala Malmö eller ute någonstans 14 mil söder om Jokkmokk: kan du inte ta dig till oss, tar vi oss till dig. Det handlar om dina chaufförers trygghet och säkerhet, men också om att en stillastående bil är en stillastående investering.

Sveriges Fordonsverkstäders Förening, SFVF, är en branschförening med över 2 200 anslutna verkstäder som samverkar med myndigheter, verkstäder och andra företag på den svenska bileftermarknaden. Vi bevakar, informerar och är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren både för bilägare och verkstäder.